ONTV Klik her

Fri debat: XMLTV til Windows 7 Media Center konverter

#1 - 30.01.2010 kl. 14.40

Ændret 30.01.2010 kl. 14.42
NielsR
ONTV Pro bruger

­
Citér Besvar
Jeg har prøvet en del XMLTV konvertere til Windows 7, men alle ville ikke gøre det helt som jeg ønskede det. Derfor har jeg lavet et tool selv. Jeg har forsøgt at få det mest mulige ud af det sparsomme info der er på nogen af kanalerne i XMLTV filen fra ONTV.DK.

Programmet kan hentes her:
http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe

Programmet skulle både køre på 32bit og 64bit.
­

#2 - 31.01.2010 kl. 10.25

Erik
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
jeg har installeret dette program til mit mce win7, og har da lige et enkelt spørgsmål...

Henter den automatisk xmltv og fører den ind i mce, eller skal man manuelt gå ind i programmet hver gang man vil ha frisk data?

Ellers et meget nemt/Brugervenligt program
­

#3 - 31.01.2010 kl. 14.45

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej, der bliver installeret en genvej i start menuen, til en PDF fil. Den guide viser hvordan du kan sætte en opgave op via Opgave styringen som henter data f.eks. hver nat. Den kan endda vække computeren for at gøre det.
­

#4 - 31.01.2010 kl. 17.23

Erik
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Fantastisk. genialt program.
­

#5 - 31.01.2010 kl. 17.26

Erik
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
hvordan med episode nummer? kan man slå det til? synes ikke den importere dem da jeg lige prøvede det.
­

#6 - 01.02.2010 kl. 09.30

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det data som er i XMLTV filen indeholder desværre ikke altid disse informationer der skal til for at kunne danne epsode numre / serie numre.
Selve XMLTV "standarden" er ikke ret skarp i definitionen i hvordan serie info skal specificeres.
Rush HD er pt. et problem for programmet, her misbruges feltet også helt vil jeg mene. Det håber jeg ONTV folkene vil gøre noget ved.
­

#7 - 01.02.2010 kl. 12.25

Jinkz
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
hmm programmet cracher hver geng jeg prøver

windoes 7 ultimaate x64

håber du kan hjæle mig..
­

#8 - 01.02.2010 kl. 14.41

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Der pt. et problem med Rush HD programinfo, som netop crasher programmet, p.g.a. nogen forkerte data i XMLTV filen. Jeg forventer at have en ny version klar i aften, som omgåes problemet. Prøv at hente den ny version ned imorgen og test igen. Desuden er der en anden bug, som du måske også kan være ramt af. Det var en lidt for hurtig version der røg ud igår desværre
­

#9 - 01.02.2010 kl. 18.41

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Så er den nyeste build klar, indholder kun fejl jeg ikke har fundet endnu
­

#10 - 01.02.2010 kl. 20.19

Ændret 01.02.2010 kl. 20.20
Erik
ONTV Pro bruger

­
Citér Besvar
Så køre det hele automatisk, MEGET fin guide du har lavet, meget nemt at gå til.

har dog opdaget en evt. fejl.
Om det er programmet eller ontv-xmltv skal jeg ikke kunne sige. men fx venner på tv2 kl.00.35 står der intet om handling, kan dog finde det i selve filen.
det samme med serie.nr. som står sådan ved de fleste serier, er det umuligt at "kode" det ind i epg titel linien?

< episode-num system="onscreen"> 172 < /episode-num >

TAK for et super godt program.
­

#11 - 01.02.2010 kl. 22.41

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Niels,

Smukt at se nogle gøre livet lettere for vores XMLTV brugere :o)
Hvis vi kan være behjælpelige med noget må du endelig sende os en email på info@ontv.dk.

Morten
­

#12 - 02.02.2010 kl. 19.32

Jinkz
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
hmm nu køre programmet som det kal men syntes ikke rigtigt jeg kan få den til at hive det hele ind??? har en del "blanke" kanaler altså dr kommeinfo frem efter 5 - 10 sec nå man går ind på kanalen... og tving EPG download funktione er blevet væk i min inst??? why?
­

#13 - 02.02.2010 kl. 22.30

Jinkz
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
hov skal lige siges at jeg køre med Dvblink TVsource med Dvb-c signal er det jo desvære nødvendigt
­

#14 - 03.02.2010 kl. 20.10

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Du har husket at mappe EPG streams selv til dine TV kanaler inde i Windows Media Center, ikke ?
­

#15 - 03.02.2010 kl. 20.12

Jinkz
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
hmm tror det ikke.... hve dikke hvrodan ??
­

#16 - 04.02.2010 kl. 17.41

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det er ellers alm. Medie Center gymnastik.

Indstillinger -> TV -> ProgramGuide -> Rediger Kanaler

Vælg den kanal som du ønsker at opsætte EPG på, f.eks. DR HD.
Vælg så "Rediger Oversigt" og finde DR HD DK i listen
Det tilknytter EPG data fra ONTV til DR HD Kanalen.

Gentag for resten af de kanaler du ønsker at mappe mellem ontv.dk og TV kanal.

Det er nok ca. det niveau jeg kan hjælpe på, ellers prøv dig frem selv.
­

#17 - 07.02.2010 kl. 19.21

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Til Erik's kommentar tidligere, så er programmet nu opdateret med noget der ligner

D.v.s. man nu kan vælge om man vil have tilføjet serie info i titel eller ej selv.
Jeg har lavet logikken sådan at den vil placere info i Episode title teksten, men hvis der ikke er nogen episode titel vil den tilføje det til hoved titel istedetfor.
Det slåes til via en ny option i config programmet, det er som default slået fra.
­

#18 - 08.02.2010 kl. 17.17

Erik
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Super, nu virker det jo næsten perfekt.
Personligt vil jeg helst ha episodenr. i hoved titlen (da den jo så burde stå i filnavnet. da jeg redigere mine optagelser til divx/avi.
Men kan se at andre på recordere hellere vil ha den i subtitlen så serie optagelser virker.

er det muligt at lave begge muligheder?
­

#19 - 09.02.2010 kl. 09.01

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det har du fået nu, bare hent den nyeste version, der er en option til det nu.
Men igen det vil kun komme hvis XMLTV filen indeholder informationer om serie info som programmet kan genkende.
­

#20 - 09.02.2010 kl. 17.17

Erik
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Mange Tak. Nu er det sku det perfekte epg program til min behov.
­

#21 - 10.02.2010 kl. 21.04

John
­
Citér Besvar
MCImportXMLTV v1.2h for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen
FATAL ERROR: Error loading XMLTV file ONTV.XML, error=Filen 'C:\Program\MCImport
XMLTV\ONTV.XML' blev ikke fundet.

Er det program allerede dødt igen ?
­

#22 - 10.02.2010 kl. 21.06

John
­
Citér Besvar
Arghhh....

Måske en god ide, at læse den udmærkede vejledning, inden man spørger efter hjælp...
­

#23 - 28.02.2010 kl. 16.59

Lars Bjerring
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej

Fedt program. Havde droppet MCE og kørte med Mediaportal pga. EPG i MCE var dårlig. Men nu skifter jeg tilbage igen.

Der er vel ikke lige nogen der ved hvordan man smider de guide lister ud som MCE selv har hentet ?
Men skal jo gætte hvilke man skal vælge til kanalen hvis MCE selv har guiden.

­

#24 - 28.02.2010 kl. 18.28

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Der er i den nyeste version 1.2o mulighed for at sætte prefix på kanaler fra ONTV feed. Så er de nemmere at spotte i EPG listen. Hvis du så ikke ønsker det navn, kan man jo lave en rename i af kanalen i MCE bagefter.
­

#25 - 04.03.2010 kl. 13.26

Jesper Sandager
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg er igang med installationen af XMLtV Import og får følgende fejl når jeg kører programmet... bfra cmd line ser fejlen således ud.

C:\Program Files\MCImportXMLTV>mcimportxmltv
MCImportXMLTV v1.2o for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
MCImportXMLTV v1.2o Completed
Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
Indlæser... 58%Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afb
rydes.

Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.

Done...

­

#26 - 05.03.2010 kl. 11.53

Jesper Sandager
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Har geninstalleret og rebootet.. fejlen er væk.

Jeg benytter DVB link til TDC IPTV, som selv mapper kanaler og xmltv data.

Hvad sker der under check mark "Importer data ind i WMC når de er konverteret"? er der her en konflikt?... har problemer med at få EPG data synlige i WMC Win 7

Hilsen JEsper
­

#27 - 05.03.2010 kl. 17.10

NielsR
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det skal væres slået til, ellers kommer data ikke ind i WMC. Du skal så selv bagefter mappe EPG feeds på hver kanal, se #16 i dette forum hvordan.
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2010 XION | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data

­