#1 - 30.01.2010 14:40
Ændret 30.01.2010 14:42 NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har prøvet en del XMLTV konvertere til Windows 7, men alle ville ikke gøre det helt som jeg ønskede det. Derfor har jeg lavet et tool selv. Jeg har forsøgt at få det mest mulige ud af det sparsomme info der er på nogen af kanalerne i XMLTV filen fra ONTV.DK.
Programmet kan hentes her:
http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe
Programmet skulle både køre på 32bit og 64bit.
|
| |
#2 - 31.01.2010 10:25Erik Beta tester
|
|
jeg har installeret dette program til mit mce win7, og har da lige et enkelt spørgsmål...
Henter den automatisk xmltv og fører den ind i mce, eller skal man manuelt gå ind i programmet hver gang man vil ha frisk data?
Ellers et meget nemt/Brugervenligt program
|
| |
#3 - 31.01.2010 14:45NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej, der bliver installeret en genvej i start menuen, til en PDF fil. Den guide viser hvordan du kan sætte en opgave op via Opgave styringen som henter data f.eks. hver nat. Den kan endda vække computeren for at gøre det.
|
| |
#4 - 31.01.2010 17:23Erik Beta tester
|
|
Fantastisk. genialt program.
|
| |
#5 - 31.01.2010 17:26Erik Beta tester
|
|
hvordan med episode nummer? kan man slå det til? synes ikke den importere dem da jeg lige prøvede det.
|
| |
#6 - 01.02.2010 09:30NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det data som er i XMLTV filen indeholder desværre ikke altid disse informationer der skal til for at kunne danne epsode numre / serie numre.
Selve XMLTV "standarden" er ikke ret skarp i definitionen i hvordan serie info skal specificeres.
Rush HD er pt. et problem for programmet, her misbruges feltet også helt vil jeg mene. Det håber jeg ONTV folkene vil gøre noget ved.
|
| |
#7 - 01.02.2010 12:25Jinkz
|
|
hmm programmet cracher hver geng jeg prøver
windoes 7 ultimaate x64
håber du kan hjæle mig.. 
|
| |
#8 - 01.02.2010 14:41NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Der pt. et problem med Rush HD programinfo, som netop crasher programmet, p.g.a. nogen forkerte data i XMLTV filen. Jeg forventer at have en ny version klar i aften, som omgåes problemet. Prøv at hente den ny version ned imorgen og test igen. Desuden er der en anden bug, som du måske også kan være ramt af. Det var en lidt for hurtig version der røg ud igår desværre
|
| |
#9 - 01.02.2010 18:41NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Så er den nyeste build klar, indholder kun fejl jeg ikke har fundet endnu
|
| |
#10 - 01.02.2010 20:19
Ændret 01.02.2010 20:20 Erik Beta tester
|
|
Så køre det hele automatisk, MEGET fin guide du har lavet, meget nemt at gå til.
har dog opdaget en evt. fejl.
Om det er programmet eller ontv-xmltv skal jeg ikke kunne sige. men fx venner på tv2 kl.00.35 står der intet om handling, kan dog finde det i selve filen.
det samme med serie.nr. som står sådan ved de fleste serier, er det umuligt at "kode" det ind i epg titel linien?
< episode-num system="onscreen"> 172 < /episode-num >
TAK for et super godt program.
|
| |
#11 - 01.02.2010 22:41Morten Trolle Administrator
|
|
Hej Niels,
Smukt at se nogle gøre livet lettere for vores XMLTV brugere :o)
Hvis vi kan være behjælpelige med noget må du endelig sende os en email på info@ontv.dk.
Morten
|
| |
#12 - 02.02.2010 19:32Jinkz
|
|
hmm nu køre programmet som det kal men syntes ikke rigtigt jeg kan få den til at hive det hele ind??? har en del "blanke" kanaler altså dr kommeinfo frem efter 5 - 10 sec nå man går ind på kanalen...  og tving EPG download funktione er blevet væk i min inst??? why?
|
| |
#13 - 02.02.2010 22:30Jinkz
|
|
hov skal lige siges at jeg køre med Dvblink TVsource med Dvb-c signal er det jo desvære nødvendigt
|
| |
#14 - 03.02.2010 20:10NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Du har husket at mappe EPG streams selv til dine TV kanaler inde i Windows Media Center, ikke ?
|
| |
#15 - 03.02.2010 20:12Jinkz
|
|
hmm tror det ikke.... hve dikke hvrodan ?? 
|
| |
#16 - 04.02.2010 17:41NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det er ellers alm. Medie Center gymnastik.
Indstillinger -> TV -> ProgramGuide -> Rediger Kanaler
Vælg den kanal som du ønsker at opsætte EPG på, f.eks. DR HD.
Vælg så "Rediger Oversigt" og finde DR HD DK i listen
Det tilknytter EPG data fra ONTV til DR HD Kanalen.
Gentag for resten af de kanaler du ønsker at mappe mellem ontv.dk og TV kanal.
Det er nok ca. det niveau jeg kan hjælpe på, ellers prøv dig frem selv.
|
| |
#17 - 07.02.2010 19:21NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Til Erik's kommentar tidligere, så er programmet nu opdateret med noget der ligner
D.v.s. man nu kan vælge om man vil have tilføjet serie info i titel eller ej selv.
Jeg har lavet logikken sådan at den vil placere info i Episode title teksten, men hvis der ikke er nogen episode titel vil den tilføje det til hoved titel istedetfor.
Det slåes til via en ny option i config programmet, det er som default slået fra.
|
| |
#18 - 08.02.2010 17:17Erik Beta tester
|
|
Super, nu virker det jo næsten perfekt.
Personligt vil jeg helst ha episodenr. i hoved titlen (da den jo så burde stå i filnavnet. da jeg redigere mine optagelser til divx/avi.
Men kan se at andre på recordere hellere vil ha den i subtitlen så serie optagelser virker.
er det muligt at lave begge muligheder?
|
| |
#19 - 09.02.2010 09:01NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det har du fået nu, bare hent den nyeste version, der er en option til det nu.
Men igen det vil kun komme hvis XMLTV filen indeholder informationer om serie info som programmet kan genkende.
|
| |
#20 - 09.02.2010 17:17Erik Beta tester
|
|
Mange Tak. Nu er det sku det perfekte epg program til min behov.
|
| |
#21 - 10.02.2010 21:04John
|
|
MCImportXMLTV v1.2h for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen
FATAL ERROR: Error loading XMLTV file ONTV.XML, error=Filen 'C:\Program\MCImport
XMLTV\ONTV.XML' blev ikke fundet.
Er det program allerede dødt igen ?
|
| |
#22 - 10.02.2010 21:06John
|
|
Arghhh....
Måske en god ide, at læse den udmærkede vejledning, inden man spørger efter hjælp...
|
| |
#23 - 28.02.2010 16:59Lars Bjerring ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Fedt program. Havde droppet MCE og kørte med Mediaportal pga. EPG i MCE var dårlig. Men nu skifter jeg tilbage igen.
Der er vel ikke lige nogen der ved hvordan man smider de guide lister ud som MCE selv har hentet ?
Men skal jo gætte hvilke man skal vælge til kanalen hvis MCE selv har guiden.
|
| |
#24 - 28.02.2010 18:28NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Der er i den nyeste version 1.2o mulighed for at sætte prefix på kanaler fra ONTV feed. Så er de nemmere at spotte i EPG listen. Hvis du så ikke ønsker det navn, kan man jo lave en rename i af kanalen i MCE bagefter.
|
| |
#25 - 04.03.2010 13:26Jesper Sandager
|
|
Jeg er igang med installationen af XMLtV Import og får følgende fejl når jeg kører programmet... bfra cmd line ser fejlen således ud.
C:\Program Files\MCImportXMLTV>mcimportxmltv
MCImportXMLTV v1.2o for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
MCImportXMLTV v1.2o Completed
Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
Indlæser... 58%Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afb
rydes.
Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
Done...
|
| |
#26 - 05.03.2010 11:53Jesper Sandager
|
|
Har geninstalleret og rebootet.. fejlen er væk.
Jeg benytter DVB link til TDC IPTV, som selv mapper kanaler og xmltv data.
Hvad sker der under check mark "Importer data ind i WMC når de er konverteret"? er der her en konflikt?... har problemer med at få EPG data synlige i WMC Win 7
Hilsen JEsper
|
| |
#27 - 05.03.2010 17:10NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det skal væres slået til, ellers kommer data ikke ind i WMC. Du skal så selv bagefter mappe EPG feeds på hver kanal, se #16 i dette forum hvordan.
|
| |
#28 - 17.03.2010 21:37Holme
|
|
Et enkelt opklarende spørgsmål når jeg kører
MCImportXMLTV.exe
Indlæser... 100%
Done...
Når jeg nu går ind i media center som under #16
får jeg mange kanaler som jeg ikke har i min
liste over kanaler fra xmltv som importeres, er
der et eller andet jeg har glemt at gøre ....
mvh
Christian
|
| |
#29 - 18.03.2010 08:17NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Microsoft Media Center har selv sin egen EPG, det er disse kanaler du ser her. Problemet med Microsoft, er at de ikke dækker alle programmer, f.eks. DR HD, DK K o.s.v.
Man kan fint mixe EPG, d.v.s. anvende en Microsoft feed for f.eks. DR 1 og en ONTV feed for DR 2. Det bestemmer du selv.
Hvis du ikke har ændret navnene, så hedder ONTV's typisk noget med DK i slutningen, f.eks. DR HD DK i listen.
|
| |
#30 - 19.03.2010 20:13Holme
|
|
Et par enkelte opfølgende spørgsmål håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
Jeg har kørt
C:\Program Files\MCImportXMLTV>MCImportXMLTV.exe
Loading... 100%
Done...
Så vidt så godt, er der noget særligt jeg skal vælge når jeg sætter MCE op for at kunne se guide data fra xmltv, jeg har forsøgt både satelit og kabel, 2880 og 0000 for postnummer, men jeg kan ikke finde kanalinfo fra ontv kanalerne der burde starte med DK.
Skulle jeg have installeret programmet før jeg kørte MCE opsætnings guiden første gang?
mvh
christian
|
| |
#31 - 21.03.2010 13:44NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Du skal altid køre TV setup først, og konfiguere dine tunere, det gør også at der hentes EPG information fra Microsoft, det kan man ikke undgå.
Derefter skal du importere XMLTV data via MCImportXMLTV.
Så skal du følge det der er beskrevet i #16 i dette forum for hver kanal for at mappe EPG XMLTV data til en kanal.
|
| |
#32 - 21.03.2010 16:41Holme
|
|
Jeg synes også det er det jeg har prøvet, men som sagt med ikke så meget held, jeg har en set-top box på fibernettet, er der forskel og i givet fald, skal jeg så vælge sattelit eller kabel tv, og på samme måde er der noget med at man skal vælge 0000 for postnummer, eller er det lige meget?
Mvh
Christian
|
| |
#33 - 22.03.2010 18:51NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Om du vælger Kanel eller Sat, og postnummer, betyder kun noget for hvilke EPG data (lineup) Media Center henter ned fra Microsoft online. Jeg vil dog anbefale at du anvender Kabel og dit rigtige post nummer. Det burde give et godt udsnit af de kanaler som du kan modtage.
Jeg har ingen erfaring i settop bokse, så jeg ved ikke om det kan betyde noget desværre.
|
| |
#34 - 22.03.2010 20:23Michael
|
|
Super program! Det virker og det er meget simpelt.
Jeg har et spørgsmål og et ønske.
Spm: Er det muligt at slette alle de andre guidelistings? Således det kun er dem jeg importerer fra ontv?
Ønske: Mulighed for at importere kanal logoer ind i guiden. Har indtil nu brugt Bigscreen EPG der kan dette, men det er tilgengæld også et noget tungere program.
|
| |
#35 - 23.03.2010 07:43Holme
|
|
Jeg har desværre stadig problemer med at finde EPG data fra ontv i media guide, når mcimportxmltv.exe har kørt bliver der så genereret en fil eller andet info jeg på en eller anden måde kan bruge til at verificere at alt på den side er gået som det skal?
Mvh
Christian
|
| |
#36 - 10.04.2010 11:34PRK
|
|
Der ser ud til at være en fejl, i de data der modtages fra ontv.dk lige nu, programmet stopper under konveteringen...
Når jeg slår DR K DK fra, kører programmet igennem uden fejl, men af en eller anden grund, får jeg stadig ikke epg på DR1, DR2, DRSyn, DRUpdate heller.
Ved ikke om der er andre der har samme fejl, og som har fundet en løsning på det.
Skal lige nævne, at programmet har kørt fint i nogle uger, til denne fejl opstod for få dage siden.
vh
Palle
|
| |
#37 - 20.04.2010 22:06Jens Andersson ONTV Pro bruger
|
|
Jeg får også fejl under import:
"
Loading... 69%Error: The following error was encountered while processing the fi
le. Aborting.
The string '0.-04-15T00:00:00' is not a valid AllXsd value.
"
|
| |
#38 - 20.04.2010 22:09Jens Andersson ONTV Pro bruger
|
|
er det foresten muligt at få den færdige behandlede data i en xml fil som man så kan bruge i big screen epg BSE?
savner virkelig episode information på serier ville være skønt at få det til at virke 
|
| |
#39 - 21.04.2010 17:12Erik Beta tester
|
|
Har også haft dette problem. det burde hjælpe at slå "Brug genkendelse af nøgleord i beskrivelses teksten i program oversigten for at gøre EPG data mere fuldstændig" FRA.
Det hjalp i mit tilfælde...
Hvad er det for en episode info du mangler?
|
| |
#40 - 24.04.2010 11:24Jens Andersson ONTV Pro bruger
|
|
det gode ved NielsR grabber er at der kommer episodenummer på mine optagelser(hvis data er der fra ontv) så jeg derefter kan kører dem igennem en meta grapper feks metabrowser og så vise serierne i mediabrowser, det er rigtig fedt.
|
| |
#41 - 24.04.2010 18:36Lasse Ravn
|
|
Hej allesammen
Jeg har købt et Amitech Mediecenter og har installeret Windows 7.
Min programguide opdaterer tilsyneladende ikke ordentligt.
Jeg kan se det er det samme i taler om her, men jeg er ikke særlig stærk i det her.
Er der en der kan hjælpe mig og forklare det som om jeg er 3 år.
Evt få min mailadresse så vi kan tale sammen om det.
På forhånd tak
Lasse
|
| |
#42 - 26.04.2010 17:44NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Ny version klar 1.3c
Programmet kan hentes her:
http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe
Understøtter bl.a. logo'er nu, samt ny GUI.
God fornøjelse
PS:
Gl. version kan stadig hentes via
http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv_v12o.exe
|
| |
#43 - 26.04.2010 21:38Jens Andersson ONTV Pro bruger
|
|
rigtig lækker GUI tak, 
|
| |
#44 - 26.04.2010 22:31
Ændret 26.04.2010 22:41 Otto Meurer ONTV Pro bruger
|
|
Hej hop
Top nice, men hvordan opdaterer man sin opsætnigsfil...
Jeg fik i første omgang kun valgt 8 kanaler og fik indlæst det i dit program, men nu har jeg tilføjet nogle flere men de nye kanaler er ikke synlige og jeg kan ikke hente data på 1 faneblad.
| |
#45 - 29.04.2010 02:18MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
hvordan laver du serie genkendelsen?
Kan se at kontant ikke bliver genkent som serie som kan optages?
ikke noget stort problem men det kunne være rart kunne optage den som serie i stedet for at skal huske på at gøre det hver uge manuelt.
|
| |
#46 - 29.04.2010 02:19MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
foresten supert program
|
| |
#47 - 02.05.2010 09:21NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Serier genkendelsen kommer fra data fra ONTV, hvis en serie ikke opfattes som serie, er det fordi der ikke er info om det er en serie i ONTV's xmltv data.
Der er så vidt jeg ved muligt at optage et program som serie selv om det ikke er angivet som serie i medie center
Gå i Optaget TV -> Tilføj optagelse
Vælg her "Ønskeliste eller nøgleord" og vælg "Program titel".
Skriv her navnet på dit program, f.eks. "Kontant", følg derefter guiden.
|
| |
#48 - 02.05.2010 09:22NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Der er iøvrigt en ny version tilgængelig igen 1.3d, da der var lidt bugs i GUI omkring kanal opsætningen.
|
| |
#49 - 02.05.2010 18:35MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
tak for tippet med manuel serieoptagelse
jeg synes at der er mange serier den ikke genkender jeg har brugt big screen EPG guide før den genkendte da stort set alle serier?
men den var ikke særlig god da den lavede rav i serierne så de ikke altid blev optaget det er derfor at jeg er gået over til din som jeg har hørt meget ros om
hvor tæt arbejder du sammen med ONTV? er det muligt at påvirke dem til at lave om på deres XML så der kommer bedre seriestyring?
|
| |
#50 - 02.05.2010 21:22MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
ja så er jeg her igen
jeg undre mig over at stort set alle serier på tv2 skal man lave manuel serieoptagelse på efter at jeg er begyndt at bruge det program herinde er der mange fejl på tv2 oplysningerne fra ONTV?
|
| |
#51 - 02.05.2010 21:35MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har lige studeret XML filen fra ONTV de bruger ikke "serie" betegnelsen ret meget på tv2 de er gode til at det er underholdning eller dokumentar eller hvad det nu er i stedet for. er der en mailadresse som man kan ønske at de retter det på?
|
| |
#52 - 02.05.2010 22:02MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
jeg ved godt at jeg bliver ved. men kom lige i tanke om man ikke kunne ind og lave sin egen serie genkendelse hvis man kunne se at der var mere end et afsnit med samme nevn i XML filen?
|
| |
#53 - 07.05.2010 19:39Lasse Ravn
|
|
Hej igen allesammen
Er der ikke en der kan hjælpe mig igang her.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Skriv evt til mig på lasseravndk@gmail.com hvis du har tid, lyst og lejlighed til at hjælpe mig
Jeg finder aldrig ud af det her selv.
På forhånd tak
Lasse
|
| |
#54 - 08.05.2010 21:48Michael
|
|
Stadig et super program, og lækkert med logo'er.
Men serierne er godt nok lidt belastende. Jeg kan næsten ikke få nogen programmer til at optage som serier. Det er muligt det er de data Ontv får/laver der ikke er gode nok på det punkt, men ville det være muligt at gøre noget i importen? Media Center kan jo se fremtidige programmer under "Other showings", men ikke optage som serie.
/michael
|
| |
#55 - 10.05.2010 22:30Arne ONTV Pro bruger
|
|
Er det bare mig..
Eller skal programmet køre under Windows Vista eller nyere?
|
| |
#56 - 11.05.2010 16:29NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Som forum titel også angiver, så er programmet KUN til Windows 7 32 eller 64 bit.
Der er en anden person som har lavet et program til Vista.
|
| |
#57 - 13.05.2010 09:25Dennis Wagner Kristensen
|
|
Hej NielsR
Jeg tilsluttter mig de andre brugere, der mener du har lavet et virkelig godt program.
Jeg har ikke de store problemer med serier, men oplever dog lidt i forbindelse med gentagelser f.eks. med Californication. Men det løser sig nok, ellers må jeg hjælpe lidt til manuelt.
En ting jeg dog kunne ønske mig ved film er mulighed for at se "antal stjerner" altså en vurdering af filmen samt medvirkende i filmen, som det er tilfældet med epg fra Microsoft. Jeg ved dog ikke om, disse info er med i ontv's xml.
Men uanset, så tak for et fedt produkt.
Dennis
|
| |
#58 - 15.05.2010 17:16Karsten Sørensen ONTV Pro bruger
|
|
Genialt lille program, har lige installeret det og rettet visningerne til i MCE. Alt fungerer og vi har for første gang info på alle kanaler og de er alle på dansk. Hvorfor er jeg ikke faldet over det noget før...
Jeg har en enkelt lille ting der irriterer mig i MCE, men det er nok MCE der sætter begrænsningen. Der er ikke meget plads i guiden til logo'et, det bliver noget småt og en del af overskueligheden forsvinder lidt.
|
| |
#59 - 20.05.2010 22:53Stefan Nygaard ONTV Pro bruger
|
|
Hej,
Jeg vil først lige sige tak for et genialt program.
Jeg har dog et lille problem.
Jeg har været inde og ligge logoer på alle kanalerne, men det er kun nogle enkelte der kommer frem i guiden. Er der andre der har samme problem, og eventuelt en løsning?
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.
|
| |
#60 - 21.05.2010 09:10Erik Beta tester
|
|
Har samme problem tv3, kanal 5 & 4 mener jeg..
Når jeg lavede prefix eller DK kommer dette heller ikke frem i guiden. MEN kan se at selve EPG data er der da der er episode nr m.m. på disse kanaler.
Så jeg er bare beegyndt at bruge mychannellogos (kan ikke lige huske det precise navn) 
|
| |
#61 - 26.05.2010 20:42Per Pedersen ONTV Pro bruger
|
|
Super program!
Har testet med ONTVs test stream. Virker helt perfekt. Besluttede derfor at købe ONTV pro.
Nu får jeg fejl under hentning af data...
Fra log fil:
FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/*******, error=An error occurred while parsing EntityName. Line 19651, position 41.
Prøvede dagen før og fik et andet linienummer.
Prøvet på 3 forskellige computere, alle Win7 Ultimate og en blanding af 32 bit og 64 bit.
Nogen som har oplevet dette
|
| |
#62 - 26.05.2010 20:47
Ændret 26.05.2010 20:47 Arne ONTV Pro bruger
|
|
Problemet er sikkert dt samme som jeg har med Mediaportal.
Der er en fejl i den aktuelle version af XML Filen.
Et & i et felt gør at XML filen ikke er lovlig / korrekt og derfor ikke kan indlæses.
|
| |
#63 - 26.05.2010 21:13NielsR ONTV Pro bruger
|
|
ONTV har lige nu fejl i deres XML format, derfor.
Men det gode ved dette er de er ved at udvide med data, f.eks. kommer der skuespiller info med nu.
|
| |
#64 - 26.05.2010 21:47Kristian Johansen ONTV Pro bruger
|
|
Hvordan gør I helt konkret?
Jeg får OnTv ind i MCE's interne EPG-liste, men jeg kan ikke få den til at figurere i TVSource's EPG-liste. Derfor kræver det manuel opsætning hver gang, jeg har ændret noget i TVSource.
|
| |
#65 - 31.05.2010 21:14NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Ny version v1.3h klar via siden http://mcefun.nrossen.dk
Nyt er bl.a. mulighed for at force et program til at blive en serie, selv om ontv.dk ikke angiver det i deres xmltv fil. Samt flere ting, check på hjemmesiden.
|
| |
#66 - 12.06.2010 14:11Jacob Olesen ONTV Pro bruger
|
|
Hej,
Jeg er bosidende i grønland og ser alle programmerne 4 timer forskudt. Hvordan får jeg epg til at vise programmerneoversigterne 4 timer forskudt?
|
| |
#67 - 13.06.2010 09:44NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Der er en mulighed for at forskyde tiden på hver enkel kanal i configurations gui'en. Det burde kunne løse dit problem.
|
| |
#68 - 13.06.2010 11:29Kristian Johansen ONTV Pro bruger
|
|
Desværre ingen guldkorn om TVsource...
Alle der bruger DVB-C (kabel-tv) skal køre via TV-source for at få MCE Windows 7 til at virke.
Hver gang man skal lave ændringer via TV-source går den ind og overrider de EPG-data, der er gemt direkte i MCE. Dvs. at man skal linke alle programmerne med data "XMLTV til Windows 7 Media Center konverter" på ny for at få det til at virke.
Kunne man vælge destination for EPG-filen, ville man kunne sætte den til TVsource's egen datafil. Er det muligt??
|
| |
#69 - 13.06.2010 13:27NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Jeg bruger selv TVSource og har ingen problemer, jeg anvender heller ikke TVSource's EPG mapning, men jeg forstår nok heller ikke helt dit problem tror jeg, eller hvad du spørger om.
|
| |
#70 - 13.06.2010 19:45Torben Gøtske ONTV Pro bruger
|
|
Øhh - hvordan får man logo'erne til at dukke op i MCE Programguiden? Jeg har lagt dem alle i en mappe på C: og tilføjet dem til kanalerne på fanebladet "Kanal Indstillinger", som beskrevet i vejledningen. Men det eneste sted, jeg kan se dem i MCE, er under "Rediger Kanaler", når til vælger ONTV's programoversigter. De bliver ikke vist i selve Programguiden. Er der en indstilling, jeg har overset?
Ellers også roser herfra til NielsR for en service, jeg har sukket efter i lang tid
Torben, Koldin
|
| |
#71 - 05.07.2010 22:52Stefan Nygaard ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har brugt dette fantastiske program længe, men lige pludselig virker det ikke mere. Hver gang jeg prøver at hente og importere, så får jeg en meddelelse om at programmet er holdt op med at fungere og lukkes. Er der nogen der kan hjælpe?
|
| |
#72 - 06.07.2010 11:36Torben K ONTV Pro bruger
|
|
Samme oplevelse indtraf også på min maskine igår.
|
| |
#73 - 06.07.2010 17:04mstigsen ONTV Pro bruger
|
|
hej
til den hvor programmet er holdt op med at virker har jeg lokaliseret problemet til cnn.. har fjernet den fra mina kanaler på ontv og nu virker det igen...
|
| |
#74 - 06.07.2010 22:56Stefan Nygaard ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har prøvet at fjerne cnn, men jeg har stadig problemet.
|
| |
#75 - 07.07.2010 14:02mstigsen ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har prøvet at fjerne cnn, men jeg har stadig problemet.
det kan også være at det er andre kanaler i dit udbud som det galt med, mit udbud er boxer's store pakke hvor cnn var med i men de andre virker fint.. så du kan prøve dig frem med de kanaler som ingår i min pakke undtaget cnn de skulle virker fint http://www.boxertv.dk/da/produkter/basispakker/Boxer-max/
|
| |
#76 - 07.07.2010 21:31NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej alle!
Grunden er fundet, der kommer en rettelse snart. Der anvendes nye kategori navne med mellemrum, det havde jeg ikke forudset, og kan ikke lige håndtere det i MySettings.xml filen. Check imorgen for ny version v1.4d.
|
| |
#77 - 11.07.2010 21:34Kristian Johansen ONTV Pro bruger
|
|
Var det ikke en ide at erstatte stjernerne for film med IMDB-ratings?
|
| |
#78 - 30.07.2010 00:49Jakob Leander
|
|
Hej Niels. Cool du gider share et patcher program, må prøve det selv. Bruger p.t. BigScreenEPG og det funker sådan nogenlunde
Har selv arbejdet en del med patch af ontv xml filen inden jeg hælder den i BigScreen. Jeg patcher alle film med filer fra imdb og får star-ratings osv. osv. ind.
Jeg har et lille tip, du kan overveje at bygge ind i dit program, hvis du ikke har gjort det allerede.
Mediacenter 7 er ret god til at hente film-info fra AMG, men i OnTvXML mangler YEAR felt desværre hvilket gør at den ikke kan finde dem (der er duplikater).
Hvis du i ontvxml sub-title felt (for film) søger via et regex på "fra \d\d\d\d" og sætter årstallet ind i year-feltet så får man pludselig meta-data på ca. 50% af sine film fra AMG
sub-title felt indeholder for alle danske kanaler teksten noget i retning af "amerikansk film fra 2008"
|
| |
#79 - 31.07.2010 10:24NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det er allerede implemeteret, du skal bare slå optionen til der parser fri tekst for data.
|
| |
#80 - 01.08.2010 13:58Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Jeg er ny ontv bruger samt bruger af dit program.
Det ser ud til at virke upåklageligt indtil nu, så tak for det.
Jeg støtter idéen om IMDB stjerner.
mvh
svend
|
| |
#81 - 01.08.2010 16:33Morten Trolle Administrator
|
|
Hej alle,
Vi har tidligere været i dialog med IMDB omkring brug af deres ratings på ontv.dk og i vores produkter. Dette er ikke tilladt uden betaling til IMDB og det er ikke småpenge de vil have for det.
Derfor kan ONTV ikke levere det som en direkte service i dag.
Til NielsR, skulle du overveje at kode det ind i programmet, så bør du sikre du har lov til det inden. Bare for at sikre du ikke kommer i klemme personligt lige pludselig.
--
Morten
|
| |
#82 - 01.08.2010 21:30Jakob Leander
|
|
Har selv tjekket, kræver licens for at bruge web-services
En mulig løsning er måske at du blot leverer parseren og så kan folk selv downloade data-filer. Til TV brug hvor film ofte er min. 1 år gamle er det måske ok løsning
Da alle data er lokalt kører det meget hurtigt
IMDB filer kan hentes her: ftp://ftp.fu-berlin.de/pub/misc/movies/database/
Har selv implementeret star-ratings i min EPG via ratings.list.gz. Desværre kun muligt at matche engelske titler så jeg får star-ratings på lidt mere end halvdelen af filmene.
Udover dette har jeg lagt genrer på (genres.list.gz) så jeg f.eks. kan søge efter sci-fi film
NielsR->Hvis du vil have min c# klasse til at parse IMDB filer kan du bare sige til.
Har desuden leget lidt med tanken om at prøve at oversætte danske film-titler til engelsk (så man kan få IMDB + AMG ratings på dem også) ved at kigge på årstal + de actors der er med, men blev indtil videre lidt ved tanken
|
| |
#83 - 02.08.2010 14:06NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Jeg ønsker ikke at interface med IMDB af licensmæssige årsager. Det er korrekt at gratis software burde kunne få adgang til deres API, men deres betingelser er meget uklare, ihvertfald uklare nok til jeg ikke skal nyde noget. Så jeg holder mig til de gratis GPL services der findes, TheMovieDB og TheTVDB.
|
| |
#84 - 03.08.2010 17:23Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hej
På min bliver windows sur og lukker programmet.
I loggen står der :
03-08-2010 17:14 - MCImportXMLTV v1.4f for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
03-08-2010 17:15 - ERROR calling oTVDBHandler.GetSeries(72158,unknown(en), False, False, True): Error parsing the xml file http://thetvdb.com/api/2F1072B50E04C403/series/72158/banners.xml
mvh
svend
|
| |
#85 - 06.08.2010 10:20NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Svend!
Jeg kigger på det ved lejlighed. Det var meningen at en fejl skulle logges, som den gør, men ikke at programmet skal gå ned
|
| |
#86 - 16.08.2010 16:07Søren Skov Andersen ONTV Pro bruger
|
|
Super program! Har netop tegnet Pro abonnement for at kunne bruge det sammen med programmet. Stor ros til Niels
MVH/Søren
|
| |
#87 - 17.08.2010 15:19Stefan Nygaard ONTV Pro bruger
|
|
Hvis jeg forsøger at benytte mig af TVDB.com og TheMovieDB.org mulighederne under basis indstillingerne, så crasher programmet hver gang jeg forsørger at hente og importere data. Der er ingen problemer hvis jeg slår disse muligheder fra.
Er der andre der har samme problem, og eventuelt en løsning?
|
| |
#88 - 17.08.2010 22:43Dennis Wagner Kristensen
|
|
Hej.
Jeg har haft samme problem. Nu har jeg installeret ms Xml, og det har vist hjulpet.
Dennis
|
| |
#89 - 18.08.2010 09:55Stefan Nygaard ONTV Pro bruger
|
|
Har du en guide til hvordan jeg får installeret ms Xml på min maskine? Jeg synes ikke jeg kan finde noget om ms xml til Windows 7 på nettet.
|
| |
#90 - 18.08.2010 16:08Dennis Wagner Kristensen
|
|
Hej
Jeg har desværre ikke vejledning, men prøv at søge på msxml 6, så bør du få det rigtige link hos microsoft.
Dennis
|
| |
#91 - 27.08.2010 09:57Casaloca ONTV Pro bruger
|
|
Super godt program Niels
Nu er jeg, i lighed med flere, afhængig af at det er DVBLink som i sidste ende læser den formatterede xmltv.xml og derefter smider EPG'en videre til 7MC.
Kan det lade sig gøre at gå MCImportXMLTV til blot at gemme den færdig-formatttede xmltv.xml fil på disken og lade være med at opdatere guiden i 7MC? Så kunne DVBLink samle din fil op og bruge den
|
| |
#92 - 18.09.2010 20:34Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Casaloca:
Ja, det kan man giodt, det har jeg prøvet - med TVsource i stedet.
Hvorfor er du afhængig af DVBLink?
/svend
|
| |
#93 - 18.09.2010 20:35Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
NielsR:
JEg har fået endnu et crash, hvorefter den slettede alt i EPG'en.
Hvis jeg disabler TheMovieDB ser det ud til at virke.
Der sker et eller andet når de servere ikke svarer.
/Svend
|
| |
#94 - 19.09.2010 09:52Casaloca ONTV Pro bruger
|
|
18. september .2010 kl. 20.34 skrev Svend feldt
Casaloca:
Ja, det kan man giodt, det har jeg prøvet - med TVsource i stedet.
Hvorfor er du afhængig af DVBLink?
/svend
Det var blot fordi det er meget nemmere at sammenkæde kanaler og EPG i DVBLink/TVSource end i 7MC.
Men som Niels har gjort mig opmærksom på, skriver hans program i MC7 format, og ikke i valid XMLTV - derfor kan TVSource/DVBLink ikke bruge filen en-til-en.
Jeg har nu ændret opsætningen så DVBLink's EPG står til None, hans program tager sig af EPG delen, og 7MC står for kombinationen.
|
| |
#95 - 24.09.2010 20:36Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
HEj Niels
Så har jeg opdateret til 1.4H, og den chrasher big time.
endvidere har den sørget for at alle mine serier nu står som om de bliver optaget, men rent faktisk bliver de aldrig scheduleret.
Jeg ved ikke om jeg har fået min en anden fejl, der ikke har med dit program at gøre, men jeg kan ikke få det til at spille igen.
mvh
svend
|
| |
#96 - 26.09.2010 16:50Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hep,
JEg har fået den til at optage igen, men det var en hård kamp.
Jeg har rullet tilbage til 1.4g og så måtte jeg rekonstruer epg databasen, slette alle kommende optagelser.
men nu spiller det igen
/Svong
|
| |
#97 - 27.09.2010 14:33Casaloca ONTV Pro bruger
|
|
Hmm, jeg har kørt med 1.4H nogle dage, og har ikke umiddelbart bemærket nogle problemer - men jeg vil da lige være ekstra opmærksom nu.
|
| |
#98 - 27.09.2010 19:39Erik Beta tester
|
|
Min fejler nu heller ikke med version 1,4H
|
| |
#99 - 27.09.2010 21:38NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har selv kørt test af programmet 14 dage før jeg frigav den, og ikke fundet nogen problemer. Og har svært ved at tro programmet kan gøre dette, da det anvender et Microsoft tool (LOADMXF.EXE) til at lægge data ind i databasen, d.v.s. jeg tilgår ikke direkte på databasen.
|
| |
#100 - 27.09.2010 22:32Erik Beta tester
|
|
Det eneste problem jeg har, og har haft igennem lang tid, er endelserne på programmerne.
Eks. Tirsdag kl 20:30 på Zulu - Joeyõ (Som bare burde hedde Joey + evt episode nummer, som jeg har i hovedfeltet) tror måske det er episode nummeret der laver ged i den.
|
| |
#101 - 28.09.2010 15:02NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Erik!
På >www.recorder.dk/forum er der andre som har problemer med dette hvis de bruger Stofa så vist jeg husker.
Du kan evt. checke MXF_Output.xml filen i c:\ProgramData\NrSoft\MCImportXMLTV mappen, prøv at åbne den fil i Notepad og søg efter f.eks. "Joey", dette er filen som mit program danner og derefter henter ind i MCE.
Så kan du da afgøre om det er data fra mit program eller om det kommer fra derfra eller om din database i MCE er syg.
|
| |
#102 - 01.11.2010 08:46grumsson ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Jeg har opdaget et problem med tv3 og tv3+, der er ikke længere afsnit nummere på serier på disse kanaler. Jeg er kommet frem til at det skyldes at man fra ontv side har ændret i formatet man skriver nummeret i deres xml. De har tilført en
"sæson x" efter afsnit nummerede. Jeg har manuelt været inde i den gemte xml fil, og fjerne dette, og så virker det igen.
Det ser også ud til at beskrivelsen af det enkelte afsnit er blevet sparet væk, så der nu kun står en generisk beskrivelse af serien, hvilket er ret nederen, men dette er ontv's fejl og ikke dig programs.
01-11-2010 07:26 - MCImportXMLTV v1.4i for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
01-11-2010 07:26 - WARNING: Unable to load old MXF file, reason: Column 'UID' is constrained to be unique. Value '!Program!s8_20101101051500' is already present.
01-11-2010 07:27 - Total number of program entries created is 11412
01-11-2010 07:27 - Total number of series detected is 481
01-11-2010 07:27 - Total number of actors detected is 1828
01-11-2010 07:27 - Total number of TVDB cache hits: 0
01-11-2010 07:27 - Total number of TVDB web hits : 0
01-11-2010 07:27 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
01-11-2010 07:27 - LOADMXF.exe returned status code -1073741819
Er det noget du her en ide om hvad der går galt?, hvis jeg køre programmer en gang til oplever jeg ikke problemet. Men det er irreterende da fejlen betyder at jeg muligvis mister nogle optagelser.
|
| |
#103 - 01.11.2010 08:49
Ændret 01.11.2010 08:55 grumsson ONTV Pro bruger
|
|
doble post
|
| |
#104 - 01.11.2010 08:49
Ændret 01.11.2010 08:56 grumsson ONTV Pro bruger
|
|
doble post 
|
| |
#105 - 01.11.2010 08:49
|
|
doble post 
|
| |
#106 - 01.11.2010 08:52
|
|
double post
|
| |
#107 - 01.11.2010 11:01NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Grumsson.
Det kan jeg godt det er nyt, jeg validerer data fra ontv på forskellige måder, så det er nok det som filtrerer det fra.
Jeg kan se det er en form for hybrid mellem US måden (afsnit/sæson) og det europæiske absolutte nummer system.
Jeg er igang med en ny version, ser lige om jeg ikke kan indbygget support for dette nye "interessante" format
|
| |
#108 - 26.11.2010 08:44grumsson ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Super rettelse du fik lavet, det ser ud til at gøre som det skal
Blot til info ser det ud til at de langsomt går over til US format, og for de rigtige serie/afsnits nummer på, så når en ny sersong starter op.
|
| |
#109 - 29.11.2010 08:39peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Skal i gang med at prøve at oprette dette tirsdag hvor jeg skulle modtage min nye HDhome tuner, men vil lige hør – hvordan sætte i det op inde i ontv – det synes jeg ikke fremgår nogen steder, og den der URL hvordan får man den.??
/Peter
|
| |
#110 - 29.11.2010 11:18Svend Christensen Beta tester
|
|
NU SPØRGER JEG JO NOK DUMT, MEN HVAD ER DET I SKRIVER OM ER DET NOGET GODT VIL JEG GERNE VÆRE MED, MÅSKE ET DUMT SPØRGSMÅL.
|
| |
#111 - 29.11.2010 11:19Svend Christensen Beta tester
|
|
NU SPØRGER JEG JO NOK DUMT, MEN HVAD ER DET I SKRIVER OM ER DET NOGET GODT VIL JEG GERNE VÆRE MED, MÅSKE ET DUMT SPØRGSMÅL.
|
| |
#112 - 29.11.2010 12:20peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har nok ikke udtrykt mig godt nok – men jeg skal i gang med at forsøge at oprette dette program på min pc, og derfor mangler jeg lige lidt hjælp, men jeg tror jeg har fundet løsningen på det med URL, men kunne godt tænke mig at høre om I går ind og klipper logo’erne fra ONTV. Kan man ikke undlade disse logo’er i programmet, det er jo en masse ekstra arbejde, og skulle til at oprette alle disse.??
/Peter
|
| |
#113 - 30.11.2010 18:38peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
jeg er igang med ligge dette ind, men få ikke alle mine kanal ind når jeg "henter data", men kun 13 - kan man ikke få alle kanaler med,?
Mvh.
Peter
|
| |
#114 - 30.11.2010 19:47peter s. ONTV Pro bruger
|
|
tror mit problem ligger i at jeg ikke har fået tilføjet alle de kanaler jeg har adgang til hos ontv, og dem har jeg nu tilføjet, men jeg aner ikke hvordan jeg får dem tilføjet i programmet - lige meget hvad jeg gør, så er det stadig de gamle programmer der står der - så er der et bud på hvad jeg kan gøre for at få dem med.??
|
| |
#115 - 01.12.2010 10:37peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Er der andre der ikke kan tilføje kanaler.??
Her til morgen er der slet ikke nogen kanaler at vælge fra -altså på den pc jeg sidder ved (ikke min hjemmepc).
|
| |
#116 - 01.12.2010 18:49peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
problemet er løst her til aften - intet ville virke, og så som sidste udvej lukkede jeg ontv ned, og genstartede programmet, og så kunne jeg gemme de ny kanaler.
/Peter
|
| |
#117 - 01.12.2010 21:17Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hep
Jeg har et issue med, at rigtig mange børne serier ikke bliver registreret som serier - specielt på Ramasjang.
Det er så smart at jeg manuelt kan tilføje serier i dit program, men kan jeg gøre andet?
mvh
svend
|
| |
#118 - 02.12.2010 14:03NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Svend!
Nej, det er netop derfor den funktion er der, de er nemlig ikke markeret som serie i de data vi modtager fra ONTV.
|
| |
#119 - 03.12.2010 08:43peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Hej
I forbindelse med mine problemer med af få alle mine Yousee kanaler ind på systemet, der var jeg så desperat, at jeg forsøgte at slette MCImportXMLTV, men da der ikke var noget program til dette, så brugte jeg pc’ens slettefunktion, og det lykkedes ikke helt, da den skrevet at ikke alt var slettet. Efterfølgende da jeg installerede igen, der fik jeg fejl, som jeg kun havde muligheden for at trykke ignorer til, og programmet ser ud til at virke.
MEN når jeg nu vil installere den nye version K, så får jeg samme fejl på skærmen, som jeg er nødt til at trykke ignorer til.
Er der nogen ved hvordan man kan slette programmet helt, så man kan lave en clean installation.??
|
| |
#120 - 07.12.2010 23:20Steen Lazarz
|
|
Jeg har problemer med importen til MCE.
Jeg får en besked i MCE om, at den har rettet data efter import. Det resulterer i, at der under indstillinger -> programguide sker mystiske ting. Parentesen hvori der står ontv slettes på udvalgte kanaler og logoerne bliver ikke vist i programoversigten, på trods af, at de figurerer under programguide.
Til sidst lavede jeg reset på databasen i version 1.4K, hvilket resulterede i, at MCE først crashede ved opsætningen af tv. Efterfølgende fik jeg det til at køre, men med det resultat at MCE lukker ned på må og få (Windows fejlbesked om at programmet ikke svarer og genstarter), når jeg udfører kommandoer i programoversigten.
Virker versionen som den skal?
|
| |
#121 - 08.12.2010 16:10Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hej steen
Det er den samme fejl jeg har raporteret ovenfor.
Jeg har nu 3-4 gange oplevet dette på forskellige versioner.
Hver gang det er sket for mig, er det korreleret med at den automatiske update af xmltv er fejlet.
Jeg har måttet cleare Db'en samt slette all schedulerede tasks og serier og sætte dem op på ny, for at komme videre.
rgds
svend
|
| |
#122 - 08.12.2010 17:21Steen Lazarz
|
|
Hej Svend
Ja min auto-update crasher også af og til.
Desværre hjalp det ikke at cleare - det skabte næsten kun flere problemer. Jeg var så inde og slette EPG-data manuelt, hvilket hjalp. Men det virker stadig som om at programmet her installerer korrumperet data.
|
| |
#123 - 14.12.2010 06:31Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
14-12-2010 03:02 - ERROR calling oMovieDB.MovieSearch("Firewall") error is Der er en fejl i XML-dokumentet (8, 8). Source: System.Xml
14-12-2010 03:02 - ERROR calling oMovieDB.MovieSearch("Underworld") error is Der er en fejl i XML-dokumentet (8, 8). Source: System.Xml
14-12-2010 03:02 - ERROR calling oMovieDB.MovieSearch("Helter Skelter") error is Der er en fejl i XML-dokumentet (8, 8). Source: System.Xml
14-12-2010 03:02 - ERROR calling oMovieDB.MovieSearch("Jack Frost") error is Der er en fejl i XML-dokumentet (8, 8). Source: System.Xml
14-12-2010 03:02 - Total number of program entries created is 3536
14-12-2010 03:02 - Total number of series detected is 253
14-12-2010 03:02 - Total number of actors detected is 835
14-12-2010 03:02 - Total number of TVDB cache hits: 1214
14-12-2010 03:02 - Total number of TVDB web hits : 7
14-12-2010 03:02 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
14-12-2010 03:02 - LOADMXF.exe returned status code -1073741819
14-12-2010 03:02 - Status for staring Windows Indexer Task is True
|
| |
#124 - 14.12.2010 21:29grumsson ONTV Pro bruger
|
|
Jeg oplever også samme problem...
4-12-2010 21:24 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
14-12-2010 21:24 - Total number of program entries created is 11418
14-12-2010 21:24 - Total number of series detected is 536
14-12-2010 21:24 - Total number of actors detected is 2069
14-12-2010 21:24 - Total number of TVDB cache hits: 0
14-12-2010 21:24 - Total number of TVDB web hits : 0
14-12-2010 21:24 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
14-12-2010 21:25 - LOADMXF.exe returned status code -1073741819
14-12-2010 21:25 - Status for staring Windows Indexer Task is True
|
| |
#125 - 15.12.2010 07:27
Ændret 16.12.2010 10:20 peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
jeg får også fejl - ved ikke hvad det betyder.
10-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
10-12-2010 03:01 - FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/[xxx], error=Handlingen fik timeout
11-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
11-12-2010 03:01 - FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/[xxx], error=Handlingen fik timeout
12-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
12-12-2010 03:01 - FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/[xxx], error=Handlingen fik timeout
13-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
13-12-2010 03:01 - FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/[xxx], error=Handlingen fik timeout
14-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
14-12-2010 03:01 - FATAL ERROR: Error loading XMLTV file http://ontv.dk/xmltv/[xxx], error=Handlingen fik timeout
15-12-2010 03:00 - MCImportXMLTV v1.4k for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
15-12-2010 03:02 - Total number of program entries created is 21055
15-12-2010 03:02 - Total number of series detected is 794
15-12-2010 03:02 - Total number of TVDB cache hits: 0
15-12-2010 03:02 - Total number of TVDB web hits : 0
15-12-2010 03:02 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
15-12-2010 03:05 - LOADMXF.exe returned status code 0
15-12-2010 03:05 - Status for staring Windows Indexer Task is True
|
| |
#126 - 15.12.2010 17:41Svend feldt ONTV Pro bruger
|
|
Hep peter,
Jeg tror du har publiseret dit "private link", jeg synes du skal slette det, så nogen ikke udnytter det.
Det ser ud som om du ikke har adgang til xmltv filen, måske du har prøvet for mange gange, eller der ikke er ordentlig hul i dit internet.
mvh
svend
mvh
svend
|
| |
#127 - 15.12.2010 22:05peter s. ONTV Pro bruger
|
|
15. december .2010 kl. 17.41 skrev Svend feldt
Hep peter,
Jeg tror du har publiseret dit "private link", jeg synes du skal slette det, så nogen ikke udnytter det.
Det ser ud som om du ikke har adgang til xmltv filen, måske du har prøvet for mange gange, eller der ikke er ordentlig hul i dit internet.
mvh
svend
mvh
svend
det ville jeg også gøre hvis jeg kunne, men det tror jeg ikke jeg kan.
|
| |
#128 - 01.01.2011 14:25Søren Skov Andersen ONTV Pro bruger
|
|
Hej alle.
Udbyder: YouSee
Tuner: HDHomeRun
EPG data: XMLTV Pro + MCImportXMLTV 1.4k
Jeg får følgende fejl:
Fejl i import: Der opstod en fejl i importen, check evt. fejl ved at starte MCImportXMLTV manuelt
Log data:
...
Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10159
Indlæser... 82%Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afbrydes.
You cannot add a channel (id=1C00000002042E) to a Channels collection without setting the Lineup first. Call Lineup.AddChannel instead.
Dermed har jeg ikke alle kanaler inde i EPG'en, og der er også nogle blanke EPG kanaler. Fejlen opstår uanset om jeg har TheTVDB.com enabled eller ej. Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg skal gøre for at komme omkring problemet?
På forhånd tak for hjælpen.
|
| |
#129 - 02.01.2011 23:00MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Hej niels
Jeg vil endnu engang sige mange tak for et kanont program som jeg benytter flittigt.
Jeg har her til aften skrevet et omlæg til ontv om der mærkning af serier da den er meget mangel fuld jeg ved ikke om det er muligt at gøre noget fra din side? Jeg har prøvet St skrive nogle af de serier ind i det felt i dit program som så skulle mærke dem som serier men jeg synes ikke St det virker.
Har du nogle forslag til hvad man kan gøre ræklers da jeg synes at der er rigtigt meget der ikke er mærket som serier lige for tiden. Især på TV2 og DR1
|
| |
#130 - 03.01.2011 18:56NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej MikaelN
Jeg har checket data fra ONTV og de indeholder serie info, er du sikker på du ikke har mappet standard Microsoft EPG data til din DR1 kanal, der hedder programmerne "Lykke (1:10)" o.s.v. som titel, og er ikke genkendt som serie, men via mit program og ONTV's XMLTV data hedder programmet bare "Lykke" og er sat som serie.
|
| |
#131 - 03.01.2011 19:35MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Ja det har jeg tjekket. Og der står også bare lykke hos mig. Men jeg vil nok gøre det at jeg sletter opsætningen i WMC og starter forfra. Så må vi se hvad der kommer ud af det for det har jo virket ganske uden de store problemer førhen så det kan jo være noget i mit system der er gået galt så.
Jeg takker for hurtigt svar.
|
| |
#132 - 04.01.2011 13:00Mike Wichmann ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Ved du hvad der kan være galt når jeg har dette problem, ikke alle mine kanaler kommer over i Windows media center 7
Jeg har prøvet at omdøbe DR1 til DR1 Test i MCImportXMLTV 1.4 men kan stadigvæk ikke se den i Windows media center 7.
Der er ikke nogle problemer med TV2 og den kan jeg også omdøbe til noget andet og derefter se det i Windows media center 7.
Håber der er et svar på dette, da det ellers virker som det skal. Tak for et godt program.
|
| |
#133 - 05.01.2011 17:12NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej MikaelN
Jeg har fundet et lille problem, som måske er det du oplever, nemlig at man ikke kan vælge "Optag serie" i programmet "Lykke", men hvis man står i EPG oversigen med focus på "Lykke", og trykker Info, så kan man vælge Optag Serie.
Noget tyder på Medie Center bliver forvirret over at denne serie både er kategoriseret som Serie og som en Film.
Jeg retter det sådan i næste version at en Serie aldrig kan være en Film, og så burde problemet være løst.
Til Mike:
Jeg har ikke selv YouSee (Som jeg gætter på du har), men jeg har en kollega som har samme problem, vi kender endnu ikke helt årsagen til det, det virker uden problemer på f.eks. DVB-T og andre kabel leverandører, men vi arbejder på det. Problemet er typisk på DR1 og nogen få andre stationer jeg ikke lige kan huske.
|
| |
#134 - 05.01.2011 20:46Mike Wichmann ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Ja det er helt rigtig, jeg har youSee og det er lige det problem du beskriver.
|
| |
#135 - 05.01.2011 20:49MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
det virker med Lykke som du skriver men ikke på disse tv2 programmer
Tina lund... tirsdag kl. 21:25
danmarks grimmeste rum kl 14.20 hver dag
libhaverne flere tidspunkter på ugen
Bubber og BS flere tidspunkter på ugen
Station 2 - det er alt hvad der starter med station 2 der er galt.
disse DR programmer er det også galt med.
undercover chef kl 14.30
det søde liv kl 17.50 flere dage
det virker som om at de har hver deres titel på flere af de serier som jeg omtaler mon det er der problemerne opstår så mediecenteret ikke kan skælne mellem om det er forskellige programmer eller en serie.
det der undre mig er at det har virket 100% indtil ONTV begynte at lave om i deres system hvor det srartede med TV3 og 3+ med serienummer betegenlse
jeg ser frem til at høre fra dig.
|
| |
#136 - 05.01.2011 20:58MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Jeg glemte at skrive at jeg har nulstillet MCE med ny opsætning på både kanaler og EPG guide
jeg kan finde mange serier primært på tv2 og dr.
det var foresten også galt med Hammerslag og det kan måske også have været noget med at gøre at det begyndte at få ny titel hver gang.
|
| |
#137 - 06.01.2011 20:02
Ændret 06.01.2011 20:04 NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej MikaelN
Jeg har checket alle disse programmer, og de markeres ikke som serie, og er derfor som standard ikke serie i EPG.
Men du kan selv ved at ændre lidt i MySettings.xml, ændre dette så alle programmer af typen "entertainment", som de fleste er af dem du nævner, bliver opfattet som serie, du skal bare ændre følgende linie i filen med Notepad
(keywords sektionen)
keywords entertainment="g1"
til
keywords entertainment="g1$SERIES$"
Eller sagt på en anden måde, tilføj $SERIES$ til de kategorier af programmer du vil have opfattes som serie.
Men det er reelt set ikke noget jeg vil gøre noget ved ellers, men jeg laver måske en GUI udvidelse til at man kan gøre dette her på en nemmere måde.
|
| |
#138 - 06.01.2011 23:58MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Hej niels
Det er kanon oplysninger du kommer med der  det virker på det meste er der mulighed for en lille feature i fremtiden for at kunne lave en serie mærkning på en titel hvor det er samme titel før - som foreks. "Station 2 special - hvad det nu kunne være" eller "hammerslag - den by de nu er i"? En ide kunne være "station 2 special*" så den kigge på det før stjernen.
Jeg kan kun sige at du gør et stort stykke arbejde med dette program. Jeg kan kun takke igen.
Med venlig hilsen
Mikael.
|
| |
#139 - 07.01.2011 09:19NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej MikaelN
Det kan man som standard sætte op i Medie Center, nemlig det at optage programmer som indeholder et eller andet i titel feltet.
|
| |
#140 - 09.01.2011 17:08MikaelN ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
det har du ret i at man kan.
det jeg tænkte på var om man kunne gøre det via dit program men jeg har også tænkt lidt bagefter at det ikke er bare lige til at progarmer da det giver udfordringer på hvad der så skal ind under samme "serie" da der meget hurtigt kan komme rod i oversigten og den vil stå og optage alt muligt som man ikke ønsker.
|
| |
#141 - 09.01.2011 17:30peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
har idag problemer med at mce ikke virker - den genstarter hele tiden sig selv, og man kan ikke gøre noget uden at den så så lukker ned og genstarter af sig selv. Kan se når jeg køre XMLTV henter og sender til mce, at der er kanaler som bliver hentet en masse gange, og jeg ved ikke om det er det der gør at mce ikke virker, men jeg kan ihvertfald ikke bruge mce i dag. Kursiv tekst
|
| |
#142 - 10.01.2011 09:54peter s. ONTV Pro bruger
|
|
09. januar .2011 kl. 17.30 skrev peter
hej
har idag problemer med at mce ikke virker - den genstarter hele tiden sig selv, og man kan ikke gøre noget uden at den så så lukker ned og genstarter af sig selv. Kan se når jeg køre XMLTV henter og sender til mce, at der er kanaler som bliver hentet en masse gange, og jeg ved ikke om det er det der gør at mce ikke virker, men jeg kan ihvertfald ikke bruge mce i dag. Kursiv tekst
sidst søndag aften fik jeg mulighed for at gå ind i MCE og redigere i kommende optagelser, uden at MCE genstartede - men der var stadig en masse af den samme canal6 når jeg hentede fra XMLTV - har tjekket her til morgen at den har hentet oplysninger i loggen, og der var ingen fejl, men nåede ikke at tjekke om der også idag var en masse af canal6.
Lidt underligt - synes jeg.
|
| |
#143 - 10.01.2011 09:56peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Vil lige høre jer andre der køre Yousee – hvordan undgår I at der kommer en masse af den samme film i kommende optagelser – efter jeg har får XMLTV, så er der jo kommet programguide på DR HD, og her sender de jo ligesom TV2 film, den samme film en del gange, og her oplever jeg, at jeg skal ind og slette den samme film hver dag.?? Jeg lagt en masse af mine ynglings kunstnere ind i MCE, så når MCE møder dette navn, så sætter den til optagelse, og det virker som om, at da MCE nu bliver opdateret dagligt med oplysninger XMLTV, så kommer filmen igen og igen, og så skal jeg slette den hvis jeg ikke ønsker den skal optages – altså har jeg slettet filmen i kommende optagelser, så skal jeg også slette den i morgen, og i overmorgen.
Lige et andet spørgsmål – er der nogen af jer der kan sige hvilken kode der skal stå når XMLTV har kørt dens daglige kørsel op mod MCE – når jeg kikker i loggen så står der mange dage kode 0 og andre dage har der stået kode 255.
|
| |
#144 - 12.01.2011 08:35peter s. ONTV Pro bruger
|
|
10. januar .2011 kl. 09.54 skrev peter
09. januar .2011 kl. 17.30 skrev peter
hej
sidst søndag aften fik jeg mulighed for at gå ind i MCE og redigere i kommende optagelser, uden at MCE genstartede - men der var stadig en masse af den samme canal6 når jeg hentede fra XMLTV - har tjekket her til morgen at den har hentet oplysninger i loggen, og der var ingen fejl, men nåede ikke at tjekke om der også idag var en masse af canal6.
Lidt underligt - synes jeg.
efter at jeg har fået den nye version, så kommer der ikke alle disse gentagelserne af 6'ern, og alle de andre kanaler - så det er jo dejligt.
|
| |
#145 - 13.01.2011 16:43Troels Frederik Hansen Beta tester
|
|
Hej alle
Jeg har et problem. Det har hidtil fungeret upåklageligt, men efter en reinstallation af MCE maskinen igår, kan jeg ikke hente EPG. Jeg starter programmet og kopierer mit ONTV XMLTV link ind og klikker på hent. Den tygger så i noget tid mens den lister alle kanalerne i kommandoprompten, men så snart den er færdig med det, hopper den bare tilbage til udgangspunktet hvor jeg igen skal indsætte mit link - er der andre der har det problem? (prøvede også på min bærbare, den laver samme nummer).
|
| |
#146 - 13.01.2011 16:59NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Troels!
Jeg har lige testet selv med en helt nyt setup på version 1.4l. Når jeg trykker hent gør den som du skriver, men kommer fint tilbage til GUI hvor jeg kan se alle kanaler som forventet.
Prøv evt. lige at checke logfilen (Kan læses via sidste faneblad i GUI, knappen "Vis Log...")
|
| |
#147 - 13.01.2011 17:06Troels Frederik Hansen Beta tester
|
|
Hej Niels  Det var hurtigt svar.
HAr lige forsøgt igen, gør det samme og Vis Log er også grået ud. Har fulgt lidt med i kommondapropmpten, den gør det så snart den når til en af MTV kanalerne. Prøver lige at fjerne dem.
|
| |
#148 - 13.01.2011 17:13Troels Frederik Hansen Beta tester
|
|
Det hjalp ikke. Kan jeg sende dig et link til min ontv XML fil så du kan teste hos dig evt? Jeg får ingen kanaler frem i programmet.
|
| |
#149 - 13.01.2011 18:23Troels Frederik Hansen Beta tester
|
|
Hej igen Niels
Du kan evt. hente min XMLTV fra min egen server her, og teste det: http://vores-post.dk/xmltv/test.xml
|
| |
#150 - 13.01.2011 18:55NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Har lige kørt en debug på din XML fil, og problemet er på kanalen "3sat". Fjern den og det burde virke.
Jeg skal nok lave en rettelse i næste version af programmet der håndterer dette, men ONTV's data er noget suspekte på denne kanal, de har angivet en kategori med teksten "3. reich (1933-1945)".
Jeg anvender kategori navne i min egen XML fil, som attribut navne, og det er åbenbart ikke tilladt at starte med et tal. Jeg har allerede en rutine der renser disse navne, men det vidste jeg ikke at det ikke må begynde med tal
|
| |
#151 - 13.01.2011 19:01Troels Frederik Hansen Beta tester
|
|
Super - tusind tak for din hjælp  Keep up the good work :-D :-D
|
| |
#152 - 14.01.2011 12:16peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Jeg er også glad for dette program, men jeg har følgende problemer:
- film som bliver ”fanget” af at man har lagt en af kunstnerne ind i MCE, som ”foretrukken”, kommer ud som en serie – altså hvis man har slettet filmen den 2., og den kommer igen den 7., så vil den stå som klar til optagelse. Dette gør at hvis man ikke dagligt laver udrensning i hvad der ligger og venter på at blive optaget, så blive der op til 200 udsendelse der ligger og venter, og så reagere min pc ved at stå og opdatere inde i MCE, og efter et stykke tid, så genstarter MCE, og sådan kan den blive ved længe, og jeg kan IKKE komme ind og slette udsendelser. Efter dette er foregået i et stykke tid, så ender det som regel med at EPG i MCE bliver uden programoplysninger og så skal jeg ind i XMLTV og hente nye oplysninger, og så kan jeg gå ind i MCE og slette kommende optagelser.
- Jeg har i MCE under indstillinger været inde og deaktivere flere kanaler (nabokanal tv2, dr1 hørehæmmede o.s.v.), men jeg er ofte nødt til at skulle derind igen, da disse deativeringer bliver lavet til aktiveringer – uden jeg har gjort noget. Dette er jo også med til at udsendelser bliver optaget dobbelt, eller ligger dobbelt i forbindelse med fremtidige optagelser.
Er der andre der har lignende problemer, og i givet fald hvad gør I.??
Jeg har Yousee kabeltv.
|
| |
#153 - 14.01.2011 19:36Kjeld Hastrup ONTV Pro bruger
|
|
Jeg kan se hos #149 at jeg ikke er den eneste der nu får tags i description.
Er det en 1.4l feature
|
| |
#154 - 14.01.2011 20:38NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med tags, men det problem der var i den fil er kategori tekster, som er "underlige" fra ONTV, og det vil være et problem for alle versioner af programmet.
|
| |
#155 - 14.01.2011 21:23Kjeld Hastrup ONTV Pro bruger
|
|
Ja lad mig lige uddybe:
Jeg får html linebreaks (br tags) i beskrivelsesfelterne.
De er encoded og vises som <br /> i XMLTV filen.
Det er jo udelukkende kosmetisk, men det ville da se pænere ud uden.
|
| |
#156 - 16.01.2011 14:26NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Kjeld!
Kan du ikke sende mig filen C:\Programdata\NRSoft\MCImportXMLTV\ImportedXMLTV.xml (Gerne zippet) til mcefun@nrossen.dk
Så kan jeg lige se om det er noget jeg kan gøre noget ved. Der er ikke disse tags i min fil, men måske har du nogen andre kanaler end jeg har.
|
| |
#157 - 17.01.2011 18:07Kim Larsen Beta tester
|
|
Jeg kunne godt bruge et option, så programmet kun hentede data hver 2. dag, på den måde kunne jeg bruge mit ontv abb. på 2 pcére uden at skulle rydde cache eller ligende
|
| |
#158 - 17.01.2011 19:42NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Programmet anvender windows programmet "Opgavestyring" som er standard i Windows 7 (Alle Programmer->Tilbehør->System værktøjer), der kan du bare gå ind og ændre hvor tit det skal køre.
Jobbet ligger i rod mappen.
|
| |
#159 - 17.01.2011 02:02
Ændret 17.01.2011 02:13 Peter
|
|
Hej.
Jeg har et problem når jeg mapper EPG til ONTV's kanaler.
Ikke alle EPG listerne for de kanaler som jeg har i listen i Niels' program kommer ind i Media Center.
Jeg mangler bl.a. DR 1/DR 2.
Jeg har prøvet at rydde op i MCE databasen med Niels' værktøj med det hjælper ikke.
Hvis jeg prøver at omdøbe en af de EPG streams jeg mangler f.eks. via Niels' program og så importerer listen igen, så fremgår kanalen en enkelt gang, men når jeg prøver at gemme mapningen er den væk og den fremgår ikke af listen i MCE længere...
Ovenstående sker ved ret mange af mine kanaler.
Er der nogen der har været ud for noget lignende ?
På forhånd tak.
|
| |
#160 - 18.01.2011 12:21ravn ONTV Pro bruger
|
|
Hej Peter,
Da jeg i den foregående version af Niels's progam installerede det havde jeg samme problem. Jeg har indsat logoer så det var let for mig at se hvilke jeg kunne få ind.
Men ja jeg har samme problem - har dog ikke prøvet den nye version endnu. Måske der er nogle herinde der kan bekræfte om det er det samme?
Jeppe
|
| |
#161 - 18.01.2011 13:27Peter
|
|
Ja jeg har også indsat logo'er nu, og kan se at jeg mangler adskillige nu.
Det jeg syntes er mærkeligt er, at de epg (ON TV) som mangler var der indtil at jeg tilknyttede dem kanalen, så havde MCE valgt standard epg da jeg skulle til at trykke på gem. Efterfølgende var de væk...
/Peter
|
| |
#162 - 18.01.2011 15:19ravn ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har lige installeret den nyeste version og "fejlen" er der stadig.
Hvis jeg kigger inde under det punkt hvor jeg kan indstille kanalernes rækkefølge i MCE så kan jeg tydeligt se hvilke er ONTV kanaler og hvilke ikke er... men det kan jeg bare ikke få til at passe med at jeg ved jeg har valgt ONTV til nogle af de andre...
|
| |
#163 - 18.01.2011 20:11NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Det i beskriver ses typisk på YouSee, prøv at kigge her er en en mulig forklaring på hvad der er grunden. Måske kan i hjælpe med at bekræfte det. Vi kender desværre stadig ikke en løsning på problemet.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91966&PN=2&title=epg-og-win7-mce
(Se de sidste indslag)
|
| |
#164 - 18.01.2011 20:13NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Ang. indlæg #153
Til info så har jeg har indbygget i næste kommende version af disse br tags fjernes.
|
| |
#165 - 18.01.2011 01:11Peter
|
|
Jeg har opdateret ovenstående link med lidt screenshots og lidt ekstra information mv.
|
| |
#166 - 22.01.2011 10:24peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
har fået denne fejl de seneste par dage - er der nogen der ved hvad er er galt - har ændret opdateringstidspunkt fra 03.00 til 10.00, men det har ikke hjulpet.
22-01-2011 03:05 - Status for staring Windows Indexer Task is True
22-01-2011 03:05 - Status for staring MCUPDATE Task is True
22-01-2011 10:00 - MCImportXMLTV v1.4l for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
22-01-2011 10:01 - Total number of program entries created is 19896
22-01-2011 10:01 - Total number of series detected is 768
22-01-2011 10:01 - Total number of actors detected is 2299
22-01-2011 10:01 - Total number of TVDB cache hits: 0
22-01-2011 10:01 - Total number of TVDB web hits : 0
22-01-2011 10:01 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
22-01-2011 10:03 - LOADMXF.exe returned status code -1
22-01-2011 10:03 - Output from LOADMXF.exe:
Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afbrydes.
StartTime must be specified for first ScheduleEntry in a block
22-01-2011 10:06 - Status for staring Windows Indexer Task is True
22-01-2011 10:06 - Status for staring MCUPDATE Task is True
|
| |
#167 - 22.01.2011 11:43NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Peter
Kan du ikke sende filen c:\ProgramData\NRSoft\MCImportXMLTV\MXF_Output.xml og c:\ProgramData\NRSoft\MCImportXMLTV\ImportedXMLTV.xml til mcefun@nrossen.dk, så kigger jeg på det.
Husk c:\Programdata er en skjult mappe som standard.
|
| |
#168 - 23.01.2011 19:09Peter
|
|
Fil sendt - håber det kan hjælpe til en afklaring.
Hilsen
Peter
|
| |
#169 - 23.01.2011 20:11peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Håber det er mig "peter", som han beder om at sende de to filer - for jeg har s.. ikke kunnet bruge mit mce i flere dage.
Håber Niels at du har fået mine mails
|
| |
#170 - 23.01.2011 20:28Erik Beta tester
|
|
Hej.
Jeg tror jeg sidder med samme problem som Peter.
---------------------
---------------------
Programmet har ellers kørt perfekt ind til nu 
|
| |
#171 - 23.01.2011 20:33Peter
|
|
Jeg har nu ikke nogle synlige fejl - jeg kan blot ikke tilknytte enkelte EPG streams til de respektive kanaler i MCE:
|
| |
#172 - 23.01.2011 21:19Erik Beta tester
|
|
Okay. Min Fejlede..
Har nu fjernet flueben i:
"Brug genkendelse af nøgleord..."
"Anvend skuespiller info..."
"Fyld Ingen Udsendelse i data..."
Nu virker det igen
|
| |
#173 - 24.01.2011 21:42Kim Larsen Beta tester
|
|
Media center kan ikke længere optage en serie, man plejer at kunne trykke 2 gange op optag så den optager alle afsnit af en serie. Kan det være MCImportXMLTV der er problemet???
|
| |
#174 - 24.01.2011 00:25Peter
|
|
Hvis serien hedder f.eks. Venner kan den godt - hvis den hedder Venner 1 - og næste afsnit er Venner 2 - kan den ikke. Sådan mener jeg at det altid har været.
|
| |
#175 - 24.01.2011 01:00Kim Larsen Beta tester
|
|
Nej det er tæt på alle serier. Fx "jo jo" på playhouse disney
|
| |
#176 - 25.01.2011 08:30NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Erik!
Noget kan tyde på det er den nye funktion "Fyld Ingen Udsendelse i data..." som driller, det burde være nok at slå den fra.
|
| |
#177 - 25.01.2011 16:53peter s. ONTV Pro bruger
|
|
22. januar .2011 kl. 10.24 skrev peter s.
hej
har fået denne fejl de seneste par dage - er der nogen der ved hvad er er galt - har ændret opdateringstidspunkt fra 03.00 til 10.00, men det har ikke hjulpet.
22-01-2011 03:05 - Status for staring Windows Indexer Task is True
22-01-2011 03:05 - Status for staring MCUPDATE Task is True
22-01-2011 10:00 - MCImportXMLTV v1.4l for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
22-01-2011 10:01 - Total number of program entries created is 19896
22-01-2011 10:01 - Total number of series detected is 768
22-01-2011 10:01 - Total number of actors detected is 2299
22-01-2011 10:01 - Total number of TVDB cache hits: 0
22-01-2011 10:01 - Total number of TVDB web hits : 0
22-01-2011 10:01 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
22-01-2011 10:03 - LOADMXF.exe returned status code -1
22-01-2011 10:03 - Output from LOADMXF.exe:
22-01-2011 10:06 - Status for staring Windows Indexer Task is True
22-01-2011 10:06 - Status for staring MCUPDATE Task is True
hej
Jeg kan forstå på andre på recorder.dk, at de har fået samme fejl:
Kursiv tekst
Så hvis der er andre der har oplevet denne fejl, så er er I ikke alene.
|
| |
#178 - 25.01.2011 17:02NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Peter!
Har du prøvet at slå funktionen "Fyld Ingen Udsendelse i data..." fra. Og se om det hjælper
|
| |
#179 - 25.01.2011 17:38peter s. ONTV Pro bruger
|
|
25. januar .2011 kl. 17.02 skrev NielsR
Hej Peter!
Har du prøvet at slå funktionen "Fyld Ingen Udsendelse i data..." fra. Og se om det hjælper
hvor gør man det henne.??
|
| |
#180 - 25.01.2011 19:22Erik Beta tester
|
|
Det var det jeg gjorde i søndags... og har virket siden (#170+172)
Peter S:
Det gør du inde i programmet MCImmportXMLTV -> og så under udvidede indstillinger...
|
| |
#181 - 25.01.2011 19:27peter s. ONTV Pro bruger
|
|
25. januar .2011 kl. 19.22 skrev Erik
Det var det jeg gjorde i søndags... og har virket siden (#170+172)
Peter S:
Det gør du inde i programmet MCImmportXMLTV -> og så under udvidede indstillinger...
men hvordan får i så oplysninger ind i mce - der er jo ingen oplysninger i programguiden.??
|
| |
#182 - 25.01.2011 19:41Erik Beta tester
|
|
hvis der ikke kommer noget ind i mce efter du har prøvet at inportere.. kunne det godt være du skal nulstille databasen, det gjorde jeg bag efter da min guide også var tom.
Ved dog ikke om der er nogen nemmere løsning. (Tog mig 15 min)
Du nulstiller også i NielsR's program
|
| |
#183 - 26.01.2011 19:49peter s. ONTV Pro bruger
|
|
25. januar .2011 kl. 19.41 skrev Erik
hvis der ikke kommer noget ind i mce efter du har prøvet at inportere.. kunne det godt være du skal nulstille databasen, det gjorde jeg bag efter da min guide også var tom.
hej erik
jeg har nu slettet programmet, og geninstalleret det fra start, og nu virker det - så tal for hjælpen.
|
| |
#184 - 27.01.2011 11:21Peter
|
|
Hej.
Som jeg tidligere har skrevet har jeg fejen på Yousee med HdHomeRun tuneren - Men jeg kan desværre også genskabe fejlen med DVBT kanaler (antenne) via HdHomeRun på en frisk maskine - så måske skyldes problemet den måde som HdHomeRun ligger kanaler og EPG streams ind i MCE ?
Niels, ved du om det kun er HdHomeRun brugere som har problemet ?
Hilsen
Peter
|
| |
#185 - 27.01.2011 19:16
Ændret 27.01.2011 19:17 Erik Beta tester
|
|
26. januar .2011 kl. 19.49 skrev peter s.
25. januar .2011 kl. 19.41 skrev Erik
hej erik
jeg har nu slettet programmet, og geninstalleret det fra start, og nu virker det - så tal for hjælpen.
Velbekomme
|
| |
#186 - 27.01.2011 19:24Klaus Møller ONTV Pro bruger
|
|
I v4 starter min MCE om morgenen med at systemet har "rettet en fejl" som dækker over min DB2-xx fil har fået et nyt nummer. Nu på nummer 23 konstaterer jeg et mønster i log filen da den ender med en -1 satus og jeg gætter på det er missæren. Har i mandags downgraded til v3 og indtil videre ikke haft problemet. Er der nogen der har et ligende problem?
|
| |
#187 - 31.01.2011 08:58fetflex ONTV Pro bruger
|
|
Hey.. Tak for et super smart app.
Jeg har nu fået det installeret, og prøvet at tilføje de nye guider under indstillinger i MC. Men det er kun nogen af dem der kommer til at hedde (ONTV) bagefter, har en anelse om at den merger med den gamle EPG. Nogen der har oplevet det? Og er det muligt at rense EPG'en helt ud, uden at skulle resette hele MCE opsætningen?
|
| |
#188 - 31.01.2011 09:05fetflex ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har nu fået det installeret, og prøvet at tilføje de nye guider under indstillinger i MC. Men det er kun nogen af dem der kommer til at hedde (ONTV) bagefter, har en anelse om at den merger med den gamle EPG. Nogen der har oplevet det? Og er det muligt at rense EPG'en helt ud, uden at skulle resette hele MCE opsætningen?
|
| |
#189 - 31.01.2011 09:06fetflex ONTV Pro bruger
|
|
|
| |
#190 - 31.01.2011 16:27
Ændret 31.01.2011 16:28 Peter
|
|
31. januar .2011 kl. 09.06 skrev fetflex
Hej.
Umiddelbart virker det som om at du har samme problem som mig. Se tråd #159 / #184 mv. foroven.
Må jeg spørge om hvilken tuner du benytter ?
|
| |
#191 - 31.01.2011 16:33fetflex ONTV Pro bruger
|
|
31. januar .2011 kl. 16.27 skrev Peter
Hej.
Umiddelbart virker det som om at du har samme problem som mig. Se tråd #159 / #184 mv. foroven.
Må jeg spørge om hvilken tuner du benytter ?
Ja det lyder godt nok meget af det samme og kører sjovt nok også med HDHomeRun..
Der er ikke en måde at resette hele EPG'en i MC så den er helt frisk? Eller skal man fjerne hele MC databasen og starte helt forfra med kanal søgningen?
|
| |
#192 - 31.01.2011 17:38
Ændret 31.01.2011 17:40 Peter
|
|
Jeg tror ikke at det vil hjælpe - Jeg har prøvet på flere friske Windows 7 maskiner og de har alle sammen samme problem på nogle af kanalerne - Jeg kan også genskabe problemet på DVB-T og naturligvis via Yousee (DVB-C)
Jeg har også prøvet at køre cleanup via Niels' program.
Men jeg er ikke klar over om der er nogle tools som kan rense i EPG'en på en anderledes måde som du eftersøger.
|
| |
#193 - 31.01.2011 17:41fetflex ONTV Pro bruger
|
|
31. januar .2011 kl. 17.38 skrev Peter
Det hjælper desværre ikke - Jeg har prøvet på flere friske Windows 7 maskiner og de har alle sammen samme problem på nogle af kanalerne - Jeg kan også genskabe problemet på DVB-T og naturligvis via Yousee (DVB-C)
Det var da irriterende. Har du fundet ud af om det er den indbyggede guide eller den der kommer med signalet der laver problemet?
|
| |
#194 - 31.01.2011 18:46Peter
|
|
Jeg tror ikke at det er niels's program der gør det, BigEPG gør det nemlig også.
Det må være noget med HdHomeRun tuneren.
Du har ikke en anden tuner at prøve med (for at få bekræftet at det kun er med HDHomeRun der er problemer med) - så kan vi evt. lave en tråd på deres forum.
|
| |
#195 - 31.01.2011 20:33fetflex ONTV Pro bruger
|
|
Nej det tror jeg heller ikke, jeg mener den guide som MC selv downloader. Eller om det er det EPG signal der kommer med tv signalet fra HDHomeRun boksen.
Nej jeg har desværre ikke en anden tuner. Har fået YouSee og solgt min dvb-t tuner...
|
| |
#196 - 31.01.2011 21:39Peter
|
|
Forsvinder din ONTV Feed også fra listen hvis du har prøvet at tilknytte den til en kanal som ikke vil acceptere den ?
|
| |
#197 - 31.01.2011 22:15fetflex ONTV Pro bruger
|
|
Ja den forsvinder fra den pågældende kanel, men hvis jeg så prøver med en anden kanal så er den der. Det er som om at den lægger de 2 streams sammen.
Hvordan fungerer dine serie optagelser, jeg kan se der har været en del debat om at få serier til at virke ordenligt. Jeg prøvede bare lige et par tilfældige serier idag. Ingen af dem virkede.
|
| |
#198 - 02.02.2011 11:03Peter
|
|
Det virker ikke til at vi kommer videre...
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=50963#50963
Måske skulle man bare droppe ONTV XML Import programmet og leve med inbound EPG fra Media Centeret (Jeg syntes at det er trist at kun 90% af kanalerne virker)- eller måske vælge et helt andet PVR program.
|
| |
#199 - 02.02.2011 12:16peter s. ONTV Pro bruger
|
|
02. februar .2011 kl. 11.03 skrev Peter
Måske skulle man bare droppe ONTV XML Import programmet og leve med inbound EPG fra Media Centeret (Jeg syntes at det er trist at kun 90% af kanalerne virker)- eller måske vælge et helt andet PVR program.
Gå du tilbage til MCE, så har du måske 25% der virker, da de aldrig ajourføre deres programmer, og langt fra har epg på alle kanaler. Jeg forstår ikke at du skriver at det ikke virker - som jeg ser det virker det fint, blot er der nogle kanaler, som overtrumfer Niels's program - men mon ikke han finder en løsning senere.
|
| |
#200 - 03.02.2011 15:25
Ændret 03.02.2011 15:27 Peter
|
|
02. februar .2011 kl. 12.16 skrev peter s.
02. februar .2011 kl. 11.03 skrev Peter
Gå du tilbage til MCE, så har du måske 25% der virker, da de aldrig ajourføre deres programmer, og langt fra har epg på alle kanaler. Jeg forstår ikke at du skriver at det ikke virker - som jeg ser det virker det fint, blot er der nogle kanaler, som overtrumfer Niels's program - men mon ikke han finder en løsning senere.
Du vælger at skrive at det blot er nogle kanaler hvor EPG overtrumfer Niels' program - Men jeg mener nu at det er mere end bare at overtrumfe. Har du prøvet at finde den "overtrumfede EPG fra ONTV igen" ? Det kan man nemlig ikke bagefter, med mindre at du importerer dem igen, og så forsvinder den fra MCE igen efter tryk på Gem/Save...
Kører du også med HdHomeRun ?
|
| |
#201 - 03.02.2011 15:50peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Ja - jeg køre også HD-Homrun - og jeg kan ikke huske om der er andre end DR1, som der ikke står de bogstaver foran, som jeg har "født" kanalerne med.
|
| |
#202 - 04.02.2011 12:27ravn ONTV Pro bruger
|
|
jeg har også Homerun og jeg har flere kanaler, hvor det ikke står rigtigt: TV3, DR1, DR2. Det har ikke den store betydning for mig da jeg ofte havde problemer med at data for DRK, DRHD og Ramasjang ikke altid var tilgængeligt med alm MCE guide. Men det er da lidt ærgeligt at det ikke virker for alle kanaler.
Jeppe
|
| |
#203 - 04.02.2011 00:11Peter
|
|
Hej.
Jeg kan ikke tilknytte ONTV EPG på disse 6 kanaler (DR1, DR2, DR K, Tv3+, Tv4, DK4)
Det er nemt at se hvilke der kører med ONTV's EPG ved at tilknytte et kanal logo til hver kanal med Niels' program.
Man kan hente logoerne her:
http://www.saxtorff.net/all_logos.rar
|
| |
#204 - 05.02.2011 09:27Klaus Møller ONTV Pro bruger
|
|
På DR1 og TV2 kan jeg ikke programmere serieoptagelser med ONTV så derfor beholdt MCEs programguide.
|
| |
#205 - 05.02.2011 09:43peter s. ONTV Pro bruger
|
|
05. februar .2011 kl. 09.27 skrev Klaus Møller
På DR1 og TV2 kan jeg ikke programmere serieoptagelser med ONTV så derfor beholdt MCEs programguide.
Jeg optager da serier med Niels's program på disse kanaler, så..........
|
| |
#206 - 05.02.2011 10:58Klaus Møller ONTV Pro bruger
|
|
Det gjorde jeg også indtil jeg opdaterede til seneste version. Denne ender med en fejl i opdateringen som gør at DB filen i eHome crasher og dermed hele min configuration af MCE TV delen. Jeg har derfor kørt version 3 ind, men med det problem, at disse to kanaler ikke kan serieoptage mens alle Canal Digital og øvrige DVB-T kanaler stadig kan.
|
| |
#207 - 05.02.2011 11:02Klaus Møller ONTV Pro bruger
|
|
Jeg glemte at sige bortset fra denne flaw er det et super program.
|
| |
#208 - 06.02.2011 20:34Torkild Johansen ONTV Pro bruger
|
|
@NielsR
Hvad gør du uden "xmltv_ns" - Hvordan henter du Sæson og episode ud fra feedet?
|
| |
#209 - 06.02.2011 21:30Torkild Johansen ONTV Pro bruger
|
|
@NielsR
Arbejder du sammen med ONTV om at forbedre deres XML feed, og gør den rigtig, eller lavere du hele tiden work arounds?
|
| |
#210 - 07.02.2011 19:19NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Til Torkild!
Jeg har indbygget en "parser" i mit program som kan læse sæson og episode info ud fra den "fri" tekst som anvendes af ONTV's xmltv data. Så det vil jo kun virke så længe den kan genkende info, men jeg vil sige min parser er ret robust efterhånden. Hvis man har slået integration med TVDB til, kan det også kommer derfra.
Så nej, jeg modtager ikke andet info end det.
"xmltv_ns" formatet er selvfølgelig meget nemmere at læse af et program. Jeg har iøvrigt også support for dette format allerede.
Til Klaus!
Check lige om du har indstillingen "Fyld Ingen udsendelse..." slået til, så slå det fra. Det vil blive fjernet i den kommende version da det volder problemer.
|
| |
#211 - 07.02.2011 20:02Torkild Johansen ONTV Pro bruger
|
|
NielsR
Har du været i dialog for at få "xmltv_ns" formatet indført på ontv.dk?
|
| |
#212 - 07.02.2011 22:21Torkild Johansen ONTV Pro bruger
|
|
"xmltv_ns" formatet bliver indført på ontv.dk
|
| |
#213 - 08.02.2011 08:55NielsR ONTV Pro bruger
|
|
|
| |
#214 - 08.02.2011 10:15Morten Trolle Administrator
|
|
Hej,
xmltv_ns formatet til episode nummerering er nu indført.
--
Morten
|
| |
#215 - 08.02.2011 11:00Peter
|
|
Tak jeg ser frem til at prøve det
|
| |
#216 - 08.02.2011 21:44
Ændret 08.02.2011 21:46 Peter
|
|
Det virker som et rigtigt fint værktøj, men selvom at jeg har prøvet at vælge EPG stream 2-5 gange (disable inbound EPG mv.) og køre LiveTV i et stykke tid, ryger den tilbage til inbound ifølge dit tool.
Oversigtsværktøjet løser naturligvis ikke problemet med de ONTV EPG som forsvinder fra listen når man forsøger at tilknytte dem til en kanal. (HDHomeRun prob. måske)
Tak for forsøget.
|
| |
#217 - 08.02.2011 21:50Klaus Møller ONTV Pro bruger
|
|
Niels, det vil jeg prøve engang tilbage fra Afrika.
|
| |
#218 - 29.07.2011 14:17peter s. ONTV Pro bruger
|
|
hej
Er der nogen der ved om det er slut med at der kommer opdateringer til Niels's program - det er længe siden at version O kom.
Mvh.
Peter S
|
| |
#219 - 15.08.2011 11:17NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Peter!
Den nuværende version er så stabil og jeg har ikke nogen nye funktionaliteter som er planlagt, så derfor kommer der ikke opdateringer.
Hvis noget ændrer sig som kræver en opdatering, vil jeg selvfølgelig lave en opdatering
|
| |
#220 - 11.10.2011 15:13peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Jeg har alle dage haft problemer med at tage programoversigterne hjem om natten, og derfor tager jeg manuelt programoversigterne, men det seneste halve år har jeg ca. hver anden uge fået en fejl, og har skulle bruge systemets løsning til at slette og geninstallere, og det har jo også kunne lade sig gøre - selvom det har været træls.
Nu har er der desværre sket en forværring af problemet, da nu sker der det at MCE fuldstændig bliver smadret, så jeg skal ind i MCE og køre setup, og det er altså ikke så sjovt - så jeg vil høre om der er nogen der udfra dette kan se hvad der går galt i programmet.?? Går ud fra at det er fra programmet at der bliver sendt nogle oplysninger til MCE, så gør at ting bliver slettet.
07-10-2011 17:23 - MCImportXMLTV v1.4o for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10342 (TV3+ HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/1 (DR1 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/2 (DR2 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/3 (TV2 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/4 (TV2 Zulu DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/31 (TV2 Charlie DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/5 (TV3 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/6 (TV3+ DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10093 (TV3 Puls DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/8 (Kanal 4 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/7 (Kanal 5 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10066 (6'eren DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/15 (DK4 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10111 (Canal 9 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10155 (DR HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/77 (TV2 Film DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/186 (TCM DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/156 (TV2 Sport DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/212 (TV2 Sport HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10007 (Eurosport EN)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/174 (Eurosport DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/175 (Eurosport 2 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10314 (Eurosport 2 HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10008 (Eurosport HD EN)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10010 (Eurosport HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/93 (Animal Planet DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/70 (Discovery Channel DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/160 (National Geographic Channel HD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10154 (DR K DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/14 (Disney Channel DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/185 (Cartoon Network DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/74 (Disney XD DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/153 (Nickelodeon DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10153 (DR Ramasjang DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/71 (MTV DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/219 (VH1 DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/205 (The Voice TV DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10089 (DR Update DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/133 (TV2 News DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/200 (TV2 Østjylland DK)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/135 (SVT 1 SE)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/136 (SVT 2 SE)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/21 (TV3 SE)
07-10-2011 17:24 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/111 (TV4 SE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/141 (SVT 1 HD SE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/130 (NRK1 NO)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/162 (ARD DE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/161 (RTL DE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/163 (ZDF DE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/188 (NDR DE)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10062 (BBC HD EN)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/10059 (BBC Entertainment EN)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/191 (BBC World EN)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/181 (CNN International EN)
07-10-2011 17:25 - Now processing channel ID >www.ontv.dk/tv/216 (CNBC EN)
07-10-2011 17:25 - Total number of program entries created is 23158
07-10-2011 17:25 - Total number of series detected is 712
07-10-2011 17:25 - Total number of actors detected is 2460
07-10-2011 17:25 - Total number of TVDB cache hits: 0
07-10-2011 17:25 - Total number of TVDB web hits : 0
07-10-2011 17:25 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
07-10-2011 17:27 - LOADMXF.exe returned status code -1073741819
07-10-2011 17:27 - Output from LOADMXF.exe:
Ikke-afviklet undtagelse: System.NullReferenceException: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Recording.get_CreditsString()
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Recording.set_Assignment(Assignment value)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Assignment.c__DisplayClass3.b__1()
ved MediaCenter.Store.OleDB.StoredObjectRecord.Update(UpdateDelegate operation)
ved Microsoft.MediaCenter.Store.StoredObject.Update(UpdateDelegate operation)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Assignment.UpdateRecording(Recording recording)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Assignment.UpdateOrCreateRecording(Recording suggestedRecording)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.RequestedProgram.set_Assignment(Assignment value)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.RequestedProgram.c__DisplayClass1.b__0()
ved MediaCenter.Store.OleDB.StoredObjectRecord.Update(UpdateDelegate operation)
ved Microsoft.MediaCenter.Store.StoredObject.Update(UpdateDelegate operation)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.RequestedProgram.Schedule(Assignment newAssignment, ScheduleConflictSource scheduleConflictSource)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.MasterSchedule.SetAssignment(RequestedProgram key, Assignment assignment, ScheduleConflictSource scheduleConflictSource)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.CachedSchedule.SetAssignment(RequestedProgram key, Assignment assignment, ScheduleConflictSource scheduleConflictSource)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.ModifiedSchedule.ApplyToParent(ScheduleConflictSource scheduleConflictSource)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Scheduler.Schedule(IEnumerable`1 requestedPrograms)
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.Scheduler.Schedule()
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.SchedulerWorker.Work()
ved Microsoft.MediaCenter.Pvr.SignaledWorker.ThreadProcess()
ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
ved System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
07-10-2011 17:27 - MCImportXMLTV v1.4o for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefu
|
| |
#221 - 21.10.2011 21:11Kristian Johansen ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Det kunne være fint, hvis programmet kunne lade en vælge sin egen sti til xmltv-filen istedet for standardplaceringen. Jeg bruger DVBlink, som kun tillader en placering til filen.
|
| |
#222 - 16.11.2011 12:28peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Har slette programmet og geninstalleret det, og siden har der ikke været problmer.
Jubi.....
|
| |
#223 - 26.11.2011 01:48Torben K ONTV Pro bruger
|
|
Jeg har det sidste halvandet år haft samme oplevelse som peter s., at MCE crasher ca. hver 14 dag, hvorefter alt skal geninstalleres manuelt. Forsøgt også at slette programmet og geninstallere, men nu sker der hver eneste gang det, at programmet indlæser, kører indeksering og derefter kommer en meddelelse om, at den er ved at checke optagelsesdata fordi, der vist er et konsistensproblem. (Kan ikke lige huske den rigtige tekst, men det kan NielsR sikkert). Den er ny og forhindrer, at jeg overhovedet kan få MCE til at virke nu........
|
| |
#224 - 08.12.2011 19:48NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Torben!
Det lyder lidt somom du burde prøve at genopbygge EPG databasen i Media Center, check evt. her muligheder
http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/22...2/EPG-databasen-i-Windows-Media-Center.aspx
|
| |
#225 - 08.12.2011 19:48NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Torben!
Det lyder lidt somom du burde prøve at genopbygge EPG databasen i Media Center, check evt. her muligheder
http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/22...2/EPG-databasen-i-Windows-Media-Center.aspx
|
| |
#226 - 08.12.2011 19:48NielsR ONTV Pro bruger
|
|
Hej Torben!
|
| |
#227 - 09.12.2011 09:14peter s. ONTV Pro bruger
|
|
Hej
Jeg har observeret at når jeg har taget epg hjem om natten, så der mange gange ikke to ugers program, og så skal jeg ind manuelt og bestille en manuel hentning af epg. Jeg kan se det når jeg går ind og kikker på hvor mange dage der ligger programmer i MCE.
Er der et sted hvor man skal udfylde for at den får hver nat får alle to uger med.??
Mvh.
Peter S.
|
| |
#228 - 14.12.2011 18:16Torben K ONTV Pro bruger
|
|
Hej Niels
Tak for info. Jeg har faktisk prøvet genopbygning mange gange, men selv 2 dage efter en genopbygning kan jeg få beskeden om, at "Windows har rettet en fejl i..." Problemet er så, at hvis jeg trykker OK til den besked, så er min mediecenter opsætning fuldstændig blanket af, hvilket betyder komplet kanalsøgning og mapning af guide på samtlige kanaler. Det tager ca. 2 timer, hvorfor jeg istedet foretager en gendannelse af windows til et tidligere tidspunkt. Sådan har proceduren været ca. hver anden uge i snart 2 år uden at jeg kan komme fejlkilden nærmere.
Og helt ærligt bruger jeg mere tid på maintenance end på at se TV, så det er uholdbart.
|
| |