ONTV

Prøv det nye ONTV 6.0 - klik her!

Om ONTV: Hjælp os med at forbedre ONTV

#1 - 15.06.2010 16:09

ONTV
ONTV
Administrator
­
Citér Besvar
Kære bruger,

Tirsdag d. 10. februar 2009 lancerede vi et helt nyt ONTV. Siden da er der løbet lidt vand under broen og tiden er moden til at forbedre ONTV.

Så har du en god idé eller to til, hvordan ONTV kan blive endnu bedre, så tøv ikke med at skrive herinde.
Og skriv gerne igen selvom du evt. allerede har skrevet om din gode idé tidligere.

Vi håber at se en masse forslag fra jer :o)

--
ONTV teamet
­

#2 - 15.06.2010 17:00

Erik
Beta tester
­
Citér Besvar
Tror det har været nævnt før. Men en funktion hvor man kunne tilføje et program til sin kalender, direkte ude fra tvguiden, uden først at skulle klikke ind på omtalen??
­

#3 - 16.06.2010 17:30

Wall
Wall
Beta tester
­
Citér Besvar
Agenter i min TV-kalender

Tilføjer ikke genudsendelse.. det mangler der
­

#4 - 16.06.2010 17:39

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Wall

når du laver din agent skal du vælge typen "begynder med" i stedet for standarden som er "er".
Så fanger din agent også genudsendelser.

Morten
­

#5 - 16.06.2010 17:39

Wall
Wall
Beta tester
­
Citér Besvar
jeg vil ikke have den tager genudsendelser med.
­

#6 - 18.06.2010 09:55

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Wall,

Kig under dine agenter. Typen skal være "Gentagende program" for at undgå genudsendelser.
Kalenderen kan naturligvis kun skelne mellem programmer som er markeret som genudsendelser - dvs. (G) mærket.
Den del kanal laver ofte genudsendelser uden at kalde det for en genudsendelse. Ligesom TV 2 som sender Venner igen og igen osv.

Morten
­

#7 - 18.06.2010 13:34

Wall
Wall
Beta tester
­
Citér Besvar
Har en med Gentagende program Monk Canal+ Film HD

der kommer genudsendelser med på
­

#8 - 18.06.2010 21:09

spiff
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Ved ikke hvor relevant det er...

Men jeg bruger tit ontv fra mange forskellige computere og det kunne være lidt lækkert hvis man fra forsiden kunne vælge en "kanal pakke" og der så blev loaded de kanaler der er i fx. de forskellige Boxer pakker (mini, mix og max) og ligeledes de andre udbyderes standart pakker.
­

#9 - 19.06.2010 12:44

Steen
Steen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@spiff
Du er vel medlem?
Så logger du bare ind - og ontv ser éns ud alle steder
­

#10 - 19.06.2010 13:27

(deleted)
­
Citér Besvar
Jeg skrev det for længe siden i en tråd som ingen rigtigt reagerede på..

Først og fremmest synes jeg det er mærkeligt at man sætter sig ned og siger "nu skal vi forbedre os", fremfor at gøre det løbende hele tiden, det ville da være i alles interesse.

Til pointen: Jeg vil gerne have at kanaler i kalenderen er mere synlige i tv oversigten. Logoet med kalenderen falder meget i et med siden, og resten af ikonerne. Hvis man tager f.eks. tvtid.dk så bliver programmer man har i sin kalender markeret med en stor gul stjerne, som i øvrigt også er det eneste ikon der kommer ud for programmet, så kan man meget nemmere hurtigt overskue hvilke programmer man skal se.

En idé var f.eks. at sætte baggrunden til at være mørkere end normalt når programmet er i kalenderen.
­

#11 - 19.06.2010 15:24

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Rasmus,

Vi forbedre skam løbende siden og har også noteret mange forslag ned som er kommet tidligere. Ikke alle forbedringer er lige synlige naturligvis, men de er der skam

Og tak for forslaget - det er noteret.

Morten
­

#12 - 19.06.2010 17:40

(deleted)
­
Citér Besvar
Hej Morten
Jeg vil lige benytte lejligheden til at undskylde det sure opstød

Jeg var godt klar over at i selvfølgelig udvikler hele tiden, det var bare ordvalget i første post der fik det til at lyde anderledes

Mit indlæg skal ikke tolkes som at jeg på nogen måde er utilfreds, jeg bruger frivilligt siden, og er skiftet fra tvtid.dk fordi jeg bedre kan lide siden her
Og tingen med programmer i kalenderen er umiddelbart også det eneste jeg kan sætte en finger på
­

#13 - 19.06.2010 21:00

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Der er en ting, som jeg har nævnt før: Hvorfor følger tv-døgnet ikke kalenderdøgnet? I disse tider, hvor mange kanaler sender døgnet rundt, virker det meningsløst, at et tv-døgn starter kl 05:00.

Jeg vil faktisk gå endnu videre, og opfordre til at i på forsiden (hvor igangværende samt de tre næste programmer vises) helt skrotter begrebet et tv-døgn lad mig illustrere dette med et eksempel:

03:00 En fed film.
04:30 ingen udsendelser.
06:00 Godmorgen Danmark.
09:00 Godaw Danmark.

Altså, at udsendelserne opfattes (og vises) som et langt flow, der ikke hakkes op i overensstemmelse med det meningsløse begreb et tv-døgn.
­

#14 - 19.06.2010 00:00

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Jesper,

Ja - den idé har vi hæftet os ved og det er helt sikkert en detalje vi vil arbejdere videre med ligesom vi arbejder med at gøre det muligt at oprette påmindelsesagenter som kun kører på bestemte tider af døgnet og ugen.

Morten
­

#15 - 20.06.2010 17:18

Rasmus
Rasmus
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Morten - Nogen nyheder om ONTV 2.0 til iPhone? Den har været længe undervejs
­

#16 - 20.06.2010 19:04

Daniel
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Det bedste (For mig) ville være beskrivelser af programmer der var mindre.
Tit har jeg ikke lyst til at se en film fordi næsten alt hvad der sker i filmen, står i beskrivelsen.
­

#17 - 21.06.2010 08:42

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Rasmus,

Uh ja - den har godt nok været længe undervejs - det beklager jeg.
Vi burde snart være færdige - vores freelancer har dog haft travlt, hvilket er gået ud over os.

Daniel:
Vi styrer desværre ikke omtalerne. Dette leveres direkte af de respektive tv-stationer og jeg er overbevist om at film omtaler mere eller mindre er leveret til dem direkte fra filmselskaberne.

--
Morten
­

#18 - 21.06.2010 09:56

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@Daniel:
Du vælger vel selv, om du vil læse omtalen af en given film. Du kan da ikke mene, at alle andre også skal fratages muligheden for at læse den (somregel sparsomme) omtale (?)

I forvejen er fanebladet 'medvirkende' jo bare (ser det ud til) blær, som ikke bruges til noget som helst.
­

#19 - 21.06.2010 10:49

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
..Det kunne iøvrigt være et stort ønske herfra: At i bruger fanebladet medvirhende til at fortælle hvem der medvirker i filmen.

..eller i det mindste lægge et link til IMDB samme sted..
­

#20 - 22.06.2010 15:07

Rie Petersen
­
Citér Besvar
Jeg savner nogle tyske kanaler
sat.1
pro7
Kabel 1
og lidt til
hvornår kommer du har ind
­

#21 - 22.06.2010 20:46

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Rie,

Sat 1, ProSieben og Kabel Eins må ikke udgives i Danmark.
Spørg mig ikke hvorfor, men det er desværre virkeligheden.

Derfor kan vi ikke få de kanaler op på ONTV.

Morten
­

#22 - 23.06.2010 13:30

Rie Petersen
­
Citér Besvar
Øv
­

#23 - 24.06.2010 20:55

Rie Petersen
­
Citér Besvar
Kører lige lidt mere i det

Hvorfor har tvtid.dk som er tv2 så sat.1?
­

#24 - 24.06.2010 21:57

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Rie,

Det spørger vi også Sat1 om og det kan de ikke svare os på.
Tro mig, vi har presset rigtig hårdt på igennem flere år og det er desværre uden held.

Morten
­

#25 - 24.06.2010 05:21

Gerner Hedegaard
­
Citér Besvar
Hold op med at skrive "Der er ikke flere programmer på" ved kanaler der sender 24 timer.
­

#26 - 25.06.2010 11:06

John Hornbek
Beta tester
­
Citér Besvar
Har foreslået det før.

En oversigt i stil med EPG på fjernsynet og i øvrigt som på tvtid.dk.

Altså så man kan se alle programmer i en tidslinie.
­

#27 - 25.06.2010 14:28

Gerner Hedegaard
­
Citér Besvar
Nå ok, det anses nok ikke som en forbedring, at man kan lide at se siden med alle programmer listet og evt. kan anbefale den.
Som det er nu, vil jeg ikke anbefale siden.
­

#28 - 25.06.2010 15:30

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Til John,
Vi har et horisontalt view på vej.

Til Gerner,
Vores listeview vil også komme i en almindelig 24/7 view. Dvs. som ikke følger et tv-døgn som vi gør som standard i dag.
­

#29 - 25.06.2010 16:02

John Hornbek
Beta tester
­
Citér Besvar
Hej Morten

Tak for det - lyder fint.
­

#30 - 28.06.2010 02:02

Gerner Hedegaard
­
Citér Besvar
Ok Morten,

en 24/7 udsigt lyder godt. Har jeg set sådan een et sted?
Bare så jeg på forhånd kan se hvad det går ud på.
­

#31 - 29.06.2010 11:09

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Gerner,

24/7 oversigter betyder blot, at når du kigger i tv-guiden starter guiden kl. 0 og slutter kl. 24.
24/7 er måske et dårligt ord at bruge for guiden.

Et normalt tv døgn vises fra 6-5.59.
Et "24/7" view vil blot følge et normalt kalender døgn, dvs. 0-24.

Morten
­

#32 - 29.06.2010 20:54

Gerner Hedegaard
­
Citér Besvar
Hej Morten,

tak for info. Lad os se på det når/hvis det kommer.
For nuværende er eneste iritationsmoment at der står "ikke flere..." you know, ved stationer der stadig sender, såsom tv2 news.

Men om programlistningerne starter kl. 00.01 og til 23.59 kunne i måske stadig finde på at skrive "ikke flere..." ved stationer der stadig sender?
­

#33 - 06.07.2010 13:39

Tommy
­
Citér Besvar
Jeg ville syntes at det kunne være fedt at man kunne skrive et navn på en film F.x. Spider Man.

Så bliver der sendt en E-mail til en når (Spider Man) Bliver sendt på en kannal

Det kunne være fedt
­

#34 - 06.07.2010 14:30

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Tommys idé (#33) er rigtig god synes jeg. Den kunne evt udvides til også at omfatte en sms service.
­

#35 - 06.07.2010 14:34

Tommy
­
Citér Besvar
Ja det var lige det jeg tænkte på. Jesper, tak fordi du støtter mig. Nogen andre folk der syntes det kunne være fedt. ?
­

#36 - 06.07.2010 15:43

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Tomme og Jesper,

Vi kunne også lave det, så man kunne modtage push påmindelser til iPhone
(undskyld ironien )

Den gode nyhed er, at det allerede findes, hvis jeg forstår jeres ønske rigtigt.
Gå ind under "Min profil"->"Mine påmindelser".
I toppen kan du oprette nye søgeagenter baseret på et søgeord. Indtast "Spider man" og tryk Opret (øverst til højre).

I næste billede kan du vælge om der skal søges på det eksakte søgeord (det vil du gerne i det her tilfælde) eller om det skal være programmer, hvor titlen indeholder søgeordet osv.
Du kan også vælge om der skal søges på alle eller kun en specifik kanal.

Slutteligt kan du vælge, hvilken type påmindelse du vil have og hvornår du vil modtage den.
Pro brugere kan også lave endnu flere avancerede indstillinger, fx at man kun vil påmindes, hvis programmet sendes i hverdagen eller lign.

Kan det gøre det?

(Samme fremgangsmåde kan bruges i kalenderen)

--
Morten
­

#37 - 08.07.2010 17:00

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@Morten #36

Ja, det var s'gu da pinligt: I kan jo meget mere, end jeg har benyttet mig af hidtil. Og for dét skal i selvfølgelig ikke have fingeren - nej, jeg insisterer på at alle giver jer en hånd.
­

#38 - 11.07.2010 07:42

Thomas Reinert
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej

Kan I ikke lave, eller det findes måske, et lille program som hver dag selv henter XMLTV filen, altså så filen selv opdateres? DET ville være SUPER

/ Thomas
­

#39 - 11.07.2010 14:39

Kristian Johansen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg mangler et par kanaler, som Parknet sender:

G-TV Gaming TV for alle
Hovedstaden
Folketinget
ITV Polska
RTS Sat (serbisk)
Das Erste HD
SVTV HD

Ellers har jeg kun oplevet problemer med DR2's "documentaries" tirsdag aften, som den ikke vil genkende som en serie.
­

#40 - 11.07.2010 18:59

Anders
­
Citér Besvar
Hej,

Har brugt hjemmesiden i en evighed nu ... men der er nogle kanaler jeg godt kunne tænke mig var her og som jeg også er sikker på andre ville værdsætte...

Først og fremmest gælder det kanalerne i Freesat pakken som gratis kan hentes ned over satelit fra England. Dette er kanalerne:

BBC1, BBC2, BBC3, BBC4, CBBC, CBeebies, BBC HD (Den fra UK og ikke den skandinaviske da den er her), ITV1, ITV2, ITV3, ITV4, ITV HD, STV HD, Channel 4, Channel 4 HD, E4, More4, Film4, Five, Five HD, Five USA og FIVER.

Der er sikkert flere men det er grundlæggende Freesat pakken og det ville være super at kunne se dem her på hjemmesiden...

Derudover synes jeg ARD HD, ZDF HD, Arte HD og Anixe HD mangler i den tyske region. De kan nemlig også tages gratis over satelit.

Håber at Det er muligt at få tilføjet alle disse kanaler. Er sikker på de vil være værdsat og synes også de skulle være her når i har en del af kanalerne fra SKY i england i forvejen...
­

#41 - 20.07.2010 19:28

John Hornbek
Beta tester
­
Citér Besvar
Hej Morten

Hvordan går det med det horisontale view?
­

#42 - 20.07.2010 20:12

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej John

Det går rigtig godt. Det er lige nu i beta.
Nu og her virker det dog ikke i Internet Explorer, så det er vi i gang med at løse. Så snart det spiller kommer der en offentlig beta som I vil kunne teste.

Morten
­

#43 - 20.07.2010 20:16

John Hornbek
Beta tester
­
Citér Besvar
Hej Morten

Lyder fint - bliver spændende at se.
­

#44 - 22.07.2010 19:22

Ændret 22.07.2010 19:22

Teletoppen
Teletoppen
Beta tester
­
Citér Besvar
Hej Morten,

Hvis i mangler en batatester til noget, må i meget gerne kontakte mig..!
­

#45 - 24.07.2010 19:52

Thomas B Homburg
­
Citér Besvar
De nuværende drag and drop-kontroller på Favorit kanaler virker ikke på min touch mobil.

Tjek touch javascript api: http://www.sitepen.com/blog/2008/07/10/touching-and-gesturing-on-the-iphone/

Jeg bruger HTC Desire, m Dolphin HD Browser.

Alternativt, kunne i gøre det muligt at ændre favoritkanaler i Android-app'en.

Desuden kunne det var smart, hvis man kunne lave "profiler" med forskellige kanalpakker på den samme konto.
­

#46 - 02.08.2010 19:36

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Thomas,

I torsdags lancerede vi en ny kanalvælger.
Med denne kan du i hvert fald tilføje og fjerne kanaler via touch. Du kan dog ikke ændre rækkefølge.

--
Morten
­

#47 - 02.08.2010 19:56

Thomas B Homburg
­
Citér Besvar
Hej Morten,

Den nye kanalvælger fungerer rigtig fint på min Android. Godt arbejde.

Og point for fremsynet udvikling.

Mvh Thomas
­

#48 - 05.08.2010 14:31

Frank Johanneson
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej
Er I opmærksomme på at datoen skifter kl. 18 når man går ind i en omtale af et program?

Hvis man vlæger et program som sendes efter kl. 18 f.eks Top Model 7 onsdag 11/8 kl 18-19, så står datoen i omtalen oppe i toppen til 12/8?
Hvis man vælger et program som starter inden 18.00 er datoen ok.

Problemet er der først fra den sidste dag i drop down listen som har navn, samt de efterfølgende dage som har datoer.

Ellers kun ros for en rigtig god TV side med gode funktionaliteter og er også meget glad for jeres arkiv.

Frank Johanneson
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2012 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Jagt

­