ONTV

Prøv det nye ONTV 6.0 - klik her!

Fri debat: Hvilken Serie Er Den Bedste?

Afstemning

Friends

Kongen af queens

The Simpsons

#1 - 17.06.2009 19:34

Steffen dam
­
Citér Besvar
Jeg synes selv, at Friends er noget af det bedste nogensinde!
­

#2 - 17.06.2009 20:40

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Uh den er tarvelig... Man kan ikke vælge mellem Friends og Simpsons :o)
Men man er jo nødt til det

Hmm... Synes det er svært, men må sige Friends. Med Friends kan jeg godt holde ud at se de samme afsnit rigtig mange gange, hvorimod jeg med Simpsons max kan holde ud at se det samme afsnit 1-2 gange.

Og nu jeg snakker om at gense ting - hvad sker der lige for TV2 for tiden - de genudsender jo hele deres program plan fra sidste år pt.???
­

#3 - 17.06.2009 21:31

Steffen dam
­
Citér Besvar
Gør de ikk altid det i denne måned, hvert år? hmm
­

#4 - 28.09.2009 22:22

Nicoline
­
Citér Besvar
Friends er super sjovt
­

#5 - 28.09.2009 22:37

Rasmus
Rasmus
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Har været Simpsons fan i mange år, men er kørt lidt død i det, nu er jeg mere til family guy.
Kongen af queens er altid sjov.

Men jeg må stemme på Venner, det er utroligt så mange gange man kan se den serie og stadig er vildt sjov.
­

#6 - 29.09.2009 08:28

Wall
Wall
Beta tester
­
Citér Besvar
house
­

#7 - 18.10.2009 15:16

John Frandsen
­
Citér Besvar
Scrubs er suveræn. Acording to Jim er feeed. Two and a half man er uovertruffen.

Friends er go' nok, men er godt gennemtygget efterhånden, Kongen af Queens er også OK, men noget svingende - Simpsons er top dollar, men kan ikke sammenlignes med venner og kongen da den er tegnet, og bruger helt andre virkemidler.

Just my two cents
­

#8 - 18.10.2009 15:50

Patrick Kristensen
Patrick Kristensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Uden tvivl The Simpsons
­

#9 - 18.10.2009 16:51

Steen
Steen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Den eneste jeg kunne finde på at tænde for, er Kongen af Queens
­

#10 - 19.10.2009 11:56

Maria Nielsen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Af de tre ovennævtne - Friends. Jeg har set samtlige afsnit et utal af gange og er stadig ikke træt af det
­

#11 - 19.10.2009 13:35

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Kongen af queens kan jo slet ikke måle sig med disse kult-serier..
­

#12 - 22.10.2009 01:14

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg har lagt mærke til, at serien Friends er meget populær her på sitet. Så jeg tvang mig selv til at se et par afsnit. Og jeg må med skam meddele, at intet af det jeg så bragte mine mundvige så meget som en mikrometer nærmere mine øreflipper.

Derimod kan jeg nævne milioner af engelske comedy serier, som kan få mig til at brække mig af grin. Her vil jeg dog nøjes med et par stykker:

Fawlty Towers
Only Fools And Horses
The Mighty Boos
Men behaving Badly
Little Brittain (helt på højde med Monty Python's Flying Circus)
The Extras
Lead Balloon
Absolute Fabilous
The Young Ones
Bottom

Serierne er nævnt i tilfældig rækkefølge. Men fælles for dem er den dejlige absurde og surrealistiske engelske humor. Og dén sætter jeg stor pris på. I modsætning til den amerikanske humor, der er mere visuel (noget med at smide lagkager i hovedet på hinanden).
Hvis jeg skal svinge mig helt op i det (lomme)philosofiske område, så vil jeg påstå, at engelsk humor produceres til ører, og amerikansk humor produceres til øjne.

MEN, der findes skam serier fra den anden side af Atlanten, som jeg nyder:

The Office
Trailler Park Boys
Scrubs

Og ... øøh ... og ... der er jo ... øhhh ... jamen i virkeligheden var der måske ikke flere.
­

#13 - 22.10.2009 01:51

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
PS

Glemte lige at nævne:

Family Guy
Simpsons

Family Guy er en serie lige efter min humor. Fuldstændig syret og surrealistisk: En hund, som elsker at se tv, med en dry martiny i hånden (undskyld: poten) og en baby, som bl.a. kan citere Shakespeare. En total fed serie.

Simpsons var engang serien hvor pointerne stod i kø, altså at en joke kunne fortsætte med flere delpointer.

Jeg ved ikke om det skyldes TV3+s aggressive udsendelse af Simpsons, at jeg er blevet lidt træt af Homer og Co.

Men, alligevel er Simpsons i mine ører og øjne det mest geniale cartoon siden Tex Avery.
­

#14 - 23.10.2009 12:39

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Helt enig med Jesper Høgh selvom jeg dog ikke har set alle dem han nævner. Allo' Allo' synes jeg mangler på den ellers rigtig gode liste over engelske serier.

På den amerikanske liste synes jeg under tegnefilm at Futurama også fortjener en plads og South park må jeg indrømme jeg også har en svaghed overfor.

Til amerikanske serier er jeg fornylig faldet over The Big Bang Theory, der skildrer 2 samboende nørders liv og sociale problemer. Det er helt klart den sjoveste serie i nyere tid der er kommet ovre fra staterne
­

#15 - 23.10.2009 15:17

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Helt klart, Martin, mangler 'Allo 'Allo på min liste. Den lever jo også op til dét, at være syret og ret surreallistisk.

Og også South Park burde have været med på min liste (oh my god we killed Kenny)
­

#16 - 23.11.2009 17:37

Katrine
Katrine
­
Citér Besvar
Der er ingen serier der er bedre end Friends eller The Simpsons.
­

#17 - 23.11.2009 19:03

Nino
­
Citér Besvar
Og hvor i alverden blev - Vore Værste år - i denne afstemning, er sikker på den ville få mere end bare mange stemmer
­

#18 - 23.11.2009 21:07

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
23. november .2009 kl. 19.03 skrev Nino
Og hvor i alverden blev - Vore Værste år - i denne afstemning, er sikker på den ville få mere end bare mange stemmer

Ah... Den er godt nok tam.

Venner skal ikke nødvendigvis ses som en rå komedieserie. Der er mindst lige så meget drama. Humoren er klart i fokus, men det er ikke kun humor.
­

#19 - 24.11.2009 14:27

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Enig med Nino. Vore Værste År mangler helt klart på min ovenstående liste.
MEN, efterhånden har jeg set alle afsnit så mange gange, at det er sjældent, at jeg ser den nutildags.

Fracier kunne jeg også have nævnt. Den er sådan en slags Klovn-Light, hvor den arrogante og bedrevidende Fracier næsten altid ender med at gøre sig selv til grin.
­

#20 - 24.11.2009 17:20

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Enig med Morten.

Vore værste år er meget tynd.
Frasier er et langt bedre bud men ville stadig ikke have været en seriøs modstander for venner og Simpsons
­

#21 - 24.11.2009 18:31

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@Martin Danty:

Vore Værste År er en af de serier, hvor man aldrig er i tvivl om hvad der vil ske. Man sidder bare og glæder sig at se på hvilken måde det vil ske.
Vores forhåndsviden om denne mærkelige familie ligger fast: Alle er parat til at sælge øvrige for tæt-på-ingenting. Men, så viser den også, at hvis nogen truer familien, så står man sammen. Den er både morsom og sentimental.

Fracier er helt klart på et højere intellektuelt plan, da der her kan stødes på referencer til både klassisk musik og klassisk filosofi. Men her er vi jo så godt hjulpet af den pålagte latter, som fortæller os hvornår det er rigtigt at grine.

Konklution:
Vore Værste År er noget af det morsomste fra USA.
Fracier er noget andet af det morsomste fra USA.
­

#22 - 24.11.2009 19:18

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Jeg er meget uenig i den konklusion

Jeg synes bestemt ikke Vore værste år er på samme niveau som de andre

..men selvom det ikke beviser andet end flertallets holdning synes jeg da godt vi kunne prøve at give det en chance til afstemning.. måske Vore værste år vs. Frasier?
­

#23 - 24.11.2009 19:56

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det er jo dejligt at ikke alle kan lide det samme. Hvor var vi ellers henne? Men, ligesom jeg kan lide at argumentere for mine valg, synes jeg at det er interressant at læse argumentationer for andres valg.

Hvis alle kunne lide alt, hvordan ville TV så være?
......
Ja, nemlig!
­

#24 - 28.11.2009 15:45

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Da jeg så BBC Entertainments program for i dag, førte det til, at jeg spontant udråbte et trefoldigt Hurra!
Årsagen er denne:
De to allerførste (1981) afsnit af Only Fools And Horses sendes.
Til de af jer, som ikke kender denne geniale komedieserie er der kun at sige: Start her.
David Jason er fuldstændig forrygende god i hovedrollen som Derek, overhovedet for den småkriminelle Trotter familie.
­

#25 - 28.11.2009 18:10

Line
­
Citér Besvar
der er intet der slår friends!!!!
­

#26 - 28.11.2009 22:44

Rene
­
Citér Besvar
synes de er gode alle sammen, men hvis jeg blev tvunget til at vælge i mellem de 3, må jeg nok sige..... øh, er svært.. men ok, SIMPSONS..
­

#27 - 07.01.2010 05:48

Oletho
­
Citér Besvar
Er meget skuffet over at Blackadder ikke er nævnt endnu.

Men ellers er jeg meget enig i betragtningerne omkring amerikanske vs. engelske serier. Når man ser bort fra de nævnte tegneserier finder jeg de amerikanske ret kedelige.

TV4 slår Friends til enhver tid!!
­

#28 - 08.01.2010 10:44

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@ Oletho:
Det kommer da sandelig an på hvilken season af Blackadder - den første er (efter min mening) total u-morsom, hvorefter det bare bliver bedre og bedre...
Det eneste fra den første, som er sindssyg morsom, er efter min mening The Jumping Jews From Jerusalem....

Men herefter sker der noget med serien, som bringer den op på (the young ones) og (Bottom) niveau - ja, helt der op....

­

#29 - 17.02.2010 14:33

mxx
­
Citér Besvar
bedste serie er venner derefter dr house
­

#30 - 17.02.2010 22:21

Bazz
­
Citér Besvar
Den bedste serie er og bliver Ncis
­

#31 - 17.03.2010 14:49

(deleted)
­
Citér Besvar
jeg synes det simpson sen er så sjov den er der for vaglte
­

#32 - 26.03.2010 15:59

Patrick Steffensen
Beta tester
­
Citér Besvar
Hvordan kan HIMYM ikke være med på listen?
­

#33 - 27.03.2010 15:53

Rasmus
Rasmus
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Enig Patrick, How I Met Your Mother er simpelthen en fremragende serie.

Håber snart tv3 plus sender de nye afsnit, de skriver ikke tilbage på mine mails.
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2012 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Jagt

­