ONTV

Prøv det nye ONTV 6.0 - klik her!

Fri debat: Hvilken kanal rykker bedst med satire?

Afstemning

TV3

DR2

CNN

#1 - 31.10.2009 00:13

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Selv synes jeg jo, at DR2 rooles, men lad høre..
­

#2 - 31.10.2009 00:23

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Jeg synes nu, at TV2 Zulu som minimum har fortjent en plads i afstemningen.
Men DR2 er klart den eneste danske kanal der levere satire.
­

#3 - 31.10.2009 00:29

Bloonhan
­
Citér Besvar
Tv2 Zulu!
­

#4 - 31.10.2009 00:40

Patrick Kristensen
Patrick Kristensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Zulu
­

#5 - 31.10.2009 00:41

Rasmus
Rasmus
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Zulu!

Saturday Night Live er ganske genialt.
­

#6 - 31.10.2009 04:48

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Satire finder vi vel kun gengivet rigtigt på DR2:
Lad mig nævne (i flæng):
Kasper og Mandrillen

Satire er måske et stærkt ord, men dem vi har lagt mærke til:
(blandt meget selv-komponeret (ikke mindst f.eks. Banjos Likørstue))

Så kan vi vel godt udnævne DR2 til den fedeste.

Skal vi medtage Men Behaving Badly, og The Office, og Trailer Park Boys og Piger på Prøvelødsladelse/Skråplan - så er her jo ikke nok plads....

­

#7 - 02.11.2009 20:59

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
for slet ikke at nævne Tjenesten!

udentvivl DR2.
­

#8 - 02.11.2009 21:10

gekko_anna
gekko_anna
­
Citér Besvar
Zulu!! 100%
­

#9 - 02.11.2009 21:19

Emil Olsen
Emil Olsen
­
Citér Besvar
Helt klart Zulu... Det er helt håbløst at Zulu ikke er med i afstemningen.. Det er kun DR2 og TV2 Zulu der rigtigt leverer satire... Men af de to, der har Zulu flest satire programmer og har bedre fat i befolkningen end DR2, selvom DR2 også har meget satire, så er Zulu nu bedst...
­

#10 - 02.11.2009 21:22

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Zulu mod DR2 er lidt ligesom at sætte kvantitet op imod kvalitet ik?

drenge fra angora, og alt hvad de gik over til at lave senere er klasse.

Og Tjeneste, krysters kartel og alle deres andre sketch-shows har klart været det bedste humor på dansk-tv de sidste par år.

Zulu har en del sitcoms der da også er fine men når vi snakker rigtig satire så er DR2 udentvivl kanalen der leverer varen hver gang.
­

#11 - 02.11.2009 21:26

Emil Olsen
Emil Olsen
­
Citér Besvar
nej nej nej... Drengene fra angora blev så plat til sidst... Det kan overhovedet ikke kategoriseres som satire..

Tjenesten er fin nok. Krysters Kartel er også lidt tyndt...

Zulu har en hel masse engelske satire programmer, som er ægte satire.. Ikke det wannabe satire som vi prøver at lave i DK

Så nej, det ER kvalitet på Zulu
­

#12 - 02.11.2009 21:32

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Zulu er én lang dåse-latter fra the states der kører ud i et.

Engelsk humor ville jeg mere betegne som satire og ikke falde-på-halen-komedie.

Serier som little britain og hvad de ellers hedder er at finde på DR2 og ikke zulu.

Normalerweize er også svært at sætte en finger på.
­

#13 - 02.11.2009 21:37

Emil Olsen
Emil Olsen
­
Citér Besvar
hehe, en lang dåselatter? Kom igen!

Saturday Night Live
Mørk & Jul v. 2.0
Monty Python's Flying Circus
David Letterman
Klovn
Hvor fanden er Herning?
film som Høj pistolføring 2 1/2

osv osv... nuff said.
­

#14 - 02.11.2009 21:44

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Zulu har helt sikkert også en masse godt at byde på ja.
Der er bare ofte lidt langt imellem dem.
­

#15 - 02.11.2009 21:45

Emil Olsen
Emil Olsen
­
Citér Besvar
nej det vil jeg nu ikke mene... Der er bare mere at vælge imellem.. Comedy til enhver smag... Hvorimod DR2 er lidt mere indsnævret...
­

#16 - 02.11.2009 21:49

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Jep. Men nu er zulu jo egentlig ikke en af mulighederne i afstemningen så hvis du skal holde dig til topic hvilken kanal mener du så viser den bedste satire?
­

#17 - 02.11.2009 21:54

Emil Olsen
Emil Olsen
­
Citér Besvar
nej.. Men det er fordi ham der lavede afstemningen ikke har styr på sine sager Derfor er det stadig Zulu er er bedst...
­

#18 - 02.11.2009 22:02

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Jeg mener der er forskel på satire og komik, eller er det bare mig?
Der synes jeg klart Zulu er mere komik og DR2 er satire.
­

#19 - 05.11.2009 10:25

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Enig, Morten.

Decideret politisk-/samfundssatire findes jo i vore dage stort set ikke på dansksprogede kanaler (selvproduceret). Udover Tjenesten, kan jeg ikke få øje på nogen. Så dér er CNN vel egentlig i den gule trøje, med The Daily Show - det er s'gu skarpt. Og Lettermans stand-up intro til hver udgave Late Show nyder jeg også hver gang. At bl.a. disse to fede shows sendes på hhv DR2 og Zulu kan vi jo bare være glade for.

Alligevel savner jeg nu den danskproducerede aktuelle satire fra *de gode gamle dage*, som f.eks. Hov Hov og Den gode, Den Onde og den virk'li Sjove. Men det anses jo nok ikke for rentabelt, at produce tv, som kun halvdelen af befolkningen synes er sjovt - den halvdel, som støtter oppositionen. Efter min ringe mening er god satire jo som hofnaren, der primært gør grin med de(n), som sidder på magten. Og som den lille dreng, der peger på kejseren og højlydt konstaterer, at han jo ikke har tøj på.
­

#20 - 05.11.2009 11:33

Martin Danty
Martin Danty
­
Citér Besvar
Jeg ved ikke om jeg er helt enig i det med at vi mangler et show alá letterman. F.eks. gjorde Jan Gintberg et forsøg - like him or not - på zulu, det hed noget med nyhederne tror jeg nok og var imo udenmærket.
Aktuelt har Anders Lund Madsen jo også sit show hver fredag, der bestemt også minder en del om late night show f.eks. ugens forløb, gæster og nye og aktuelle musikere.
­

#21 - 05.11.2009 14:22

Rasmus
Rasmus
ONTV mobil abonnent
­
Citér Besvar
Nogle der ser Late Night med O'Brian? hans stand-up intro er så genial, personligt synes jeg det er bedre kvalitet end Letterman, hvor så The Late show med Letterman har bedre indhold end O'Brian's gemmen hele showet.

Jeg synes virkelig det er en skam vi ikke kan se Late night med Jimmy Fallon her hjemme, lidt anderledes late night show, men kvaliteten er rigtig god og jeg er vild med Jimmy Fallon's humor.
­

#22 - 05.11.2009 15:47

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@Martin Danty:
Jeg kunne ikke drømme om at fremgurgle så meget bare et eneste ondt ord om Gintberg. Jeg kan blot konstatere, at jeg aldrig har haft latterkrampe pga ham. Så er jeg nødt til at tilføje, at han ganske givet er en ret genial tekstforfatter.
Anders Lund Madsen var i nogle år direkte skyld i, at jeg købte Ekstrabladet hver dag, men han er altså falmet noget siden.

@Rasmus:
Jeg må med skam melde, at jeg ikke har set Late Night siden Jay Leno (og nærmest under tvang) og dengang så det som en plat omgang forstads-husmor-keder-sig show.
Kender ikke Jimmy Fallon, men er på vej til youtube...
­

#23 - 10.04.2011 17:11

Dilbert
Dilbert
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@Emil

Monty Python var nu med dåselatter.
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2012 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Jagt

­