ONTV

Prøv vores nye horisontale tv-guide

Serier: Den bedste "aktuelle" krimi-serie på dansk tv?

Afstemning

Cold Case (TV3 Puls/3+)

Dexter (3+/TV3 Puls)

CSI (Kanal 5)

CSI Miami (Kanal 5)

CSI New York (Kanal 5)

NCIS (3+/TV3)

NCIS L.A. (TV3)

Numb3rs (Kanal 5)

FBI Files (6\'eren)

Forbrydelsen II (DR/DRHD)

Special Victims Unit (Kanal 5/6\'eren)

Criminal Minds (Kanal 5)

Kriminalkomissær Barnaby (DR1)

Andre (hvilke?)

X-Files (TV2 Zulu)

#1 - 29.11.2009 00:23

Rene
­
Citér Besvar
Jeg har forsøgt at samle så mange krimi-serier som jeg lige kunne finde til denne afstemning, og nogle jeg selv har set, men jeg har nok overset nogle, men tænker da at de bedste er på listen ovenfor .. Men jeg var desværre nødt til at stoppe ved "Svar 15".. Hehe, ja, så meget krimi ser vi faktisk i gamle DK..

Stem løs, folkens..

­

#2 - 30.11.2009 09:26

Maria Nielsen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg har stemt andre . 'Bones'
­

#3 - 30.11.2009 16:16

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
NCSI, selvom det er laaaang tid siden jeg fulgte med.
­

#4 - 01.12.2009 18:17

Henrik Andersen
Henrik Andersen
­
Citér Besvar
Dexter - genial serie

Michael C. Hall er simpelthen suveræn i rollen som Dexter. Ja hele persongalleriet er noget af det bedste der er set i en serie.

Henrik
(jeg har meldt mig selv til antipiratgruppen)
>www.enfrustreretforbruger.dk
>www.twitter.com/frustreret
­

#5 - 18.12.2009 01:47

Rene
­
Citér Besvar
ja, som henrik sagde; michael c. hall er suveræn som dexter .

jeg så serien for første gang på canal+ ude hos min søster for år tilbage.. men har fulgt med hjemme hos mig selv på 3+ igennem de sidste par måneder..

men der er ingen tvivl i mit hoved; det er den mest originale og velbemandede krimi-serie på dansk tv for tiden

det er gode skuespillere, og gode historier hver gang.. og i og med at man følger "forbryderen" fremfor "strømerne", så åbner det op for nogle historier som man ellers ikke ser.. dexter er unik inden for krimi.

jeg må sige at "showtime" er de mest kreative indenfor underholdning nu-til-dags! "showtime" er kanalen som producerer "dexter" bl.a. Men måske har i også hørt om serier som "Weeds" og "Penn&Teller", som bliver vist i dk også
­

#6 - 20.12.2009 00:02

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg har stemt på Barnaby, en enorm dårlig skuespiller (jeg hader ham), som faktisk bliver bedre og bedre, jo mere man ser.

Ellers er jeg mest til de 'langtsomme' krimier, som Poirot og ikke mindst Colombo.

Colombo er kult for mig, Det hænger sammen med måden, de er lavet på:
Alle afsnit starter med, at vi ser forbryderen begå forbrydelsen, så lige fra starten ved vi hvem, der gjorde hvad og hvordan. Det fede er så, at følge Colombo i hans måde, at få forbryderen på krogen. Han bruger altid lystfiskermetoden - først bider fisken på krogen, så giver vi lidt line og så trækker vi lidt ind, så giver vi line igen, og tilsidst fanges fisken i sit eget net. De fleste af de gamle Colombo film er efter min mening stor kunst. Og en anden fed ting ved dem, er at de varer 90 minuter.

Så, det eneste jeg kan 'tage alvorligt' er faktisk Colombo - og det er på grund af at det simpelthen (hvert eneste afsnit) er stor, stor filmkunst.

­

#7 - 08.01.2010 05:38

Oletho
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Var meget tæt på at stemme Forbrydelsen II men valgte "Andre" = Sagen Genåbnet
­

#8 - 05.02.2010 21:53

Anita Pedersen
­
Citér Besvar
Jeg stemte på Dexter, men det er godt nok tæt mellem flere af dem. Jeg har ikke set NCIS LA, men den originale er også fantastisk. Cold Case kan jeg faktisk også ret godt lide. Men af dem der er listet der må det blive Dexter, NCIS og x-files jeg synes der ligger et niveau over resten. Jeg er ikke klar over om nogen af tv3 kanalerne stadig viser Burn Notice, men ellers ville den også fortjene en stemme.
­

#9 - 06.02.2010 19:34

Rasmus
Rasmus
­
Citér Besvar
Min stemme falder på Criminal Minds - Spencer Reid (Matthew Gray) og Aaron Hotchner (Thomas Gibson)spiller fantastisk og synes de formår at holde serien frisk og spændende selvom de er længere end de 100 afsnit.

X-Files kan man altid se og var min favorit serie i mange år. derudover ser jeg gerne CSI Vegas, NY, Special Victims Unit, NCIS LA og senest FlashForward
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2010 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Medieoptimering

­