ONTV

Prøv det nye ONTV 6.0 - klik her!

Film: Den bedste animerede komedie-film, eller film-serie?

Afstemning

Løvernes Konge

Monsters Inc.

Kung-fu Panda

Find Nemo

Toy Story

Aladdin (Disneys)

Shark Tale

Shrek

Landet for længe siden

En anden, come on?

#1 - 28.11.2009 00:52

Rene
­
Citér Besvar
Tja, et par af de animerede film jeg holder mest af.. Men hvad synes I?
­

#2 - 29.11.2009 09:19

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Det er svært at vælge. Kender du Løven Og Heksen (The Lion, The Witch and the wardrope).

C.S.Lewis lavede mange rigtig fede eventyr

og nogle blev filmatiseret.

­

#3 - 29.11.2009 14:00

Steen
Steen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg synes Flugten Fra Hønsegården er hysterisk morsom
­

#4 - 29.11.2009 14:58

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Generelt gælder det jo for alle, at man skal se dem på engelsk
Men jeg er nok mest til Shrek. Elsker Eddie Murphy som æsel.
­

#5 - 09.12.2009 18:34

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
@#3

Ja, Steen, i mit tidligere indlæg havde jeg helt glemt Nick Parks fantastiske modellervoks-univers. Man han (Nick Park) har lavet mange hyle-morsomme ting. Bl.a. serien Creature Comforts, som er helt speciel og omvendt: Her har han optaget lydsiden først, og derefter animeret figurerne så de passer til lyden.
Lydsiden er lavet ved at interviewe helt almindelige mennesker om helt almindelige emner. Derefter har han klippet de ret banale udtalelser sammen med de animerede figurer, og lavet små historier ud af det.

Normalt er det jo sådan, at en animeret figur virker ret død indtil der bliver sat lyd på....

Nick Park har gjort det modsatte, og sat liv til en masse dødkedelige snakkehoveder, ved at sætte animation til...

Prøv at hør hvad der snakkes om. Det er bare plidderpladder.

Der er en lille smagsprøve her:

http://home.jayhawk.dk/cc

Og så iøvrigt, som tilføjelse til mit tidligere indlæg om C.S. Lewis, så er der jo nogle eventyr som gør sig bedst uden billeder. Altså hvor lytteren med hovedtelefonerne, vandret på sofaen og med lukkede øjne, danner sine egne billeder.
Et sådant eksempel findes også på ovenstående link (første del af BBCs dramatisering af Løven Og Heksen).
­

#6 - 17.12.2009 01:18

Rene
­
Citér Besvar
tja, nu har afstemningen stået på i et stykke tid, og jeg må nok indrømme at jeg i starten har overset et par af de bedre, men hey, sådan kan det jo gå

men sagen er jo den, at der heldigvis bliver lavet mange animerede film for os mere eller mindre "barnlige sjæle", og til enhver smag.. jeg kan personligt bedst li' de mere komiske af slagsen (som eksempelvis disney og pixar's film), men der er jo også en del mere dramatiske film på markedet hvis man har lyst til den slags

hm.. og så en anden ting!! er der nogen af jer der ved hvad den serie med "hunden og manden" hedder? den ene hedder vist walter, hehe.. tror de viste den i troldspejlet på dr på et tidspunkt.. takker..
­

#7 - 17.12.2009 03:56

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Rene, du tænker vidst på Walter og Trofast. Ligesom Creature Comforts og Flugten Fra Hønsegården, er det Nick Park, som står bag.
­

#8 - 18.12.2009 12:48

Jesper Høgh
Jesper Høgh
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
...Og den, der blev vist i Troldspejlet, var De Fantastiske Tekno Bukser (the wrong trousers).
Det er den hvor Walter opfinder et par bukser, der kan gå af sig selv. Det er også Trofasts fødselsdag, og da Walter har brugt for mange penge på gaver, er han nødt til at leje et værelse ud til en pingvin. Det viser sig imidlertid at være en hårdkogt kriminel pingvin, som er ved at planlægge et diamantkup. Pingvinen er i forvejen efterlyst. Men da den, når den laver kup, er forklædt som en høne (v.h.a. en gummihandske på hovedet) bliver den ikke genkendt af Walter.
...
Jeg har lige genset den, og den er simpelthen vanvittig morsom og gakket. Og skide godt lavet.
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2012 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Jagt

­