ONTV

Prøv vores nye horisontale tv-guide

Aktuelt i forummet

­

- Canal+
- Status på Showview

Om ONTV: ONTV til Android lanceret!

#1 - 27.12.2009 18:05

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Vi har i dag lanceret ONTV til Android i offentlig beta.
Du kan downloade ONTV til Android på >www.ontv.dk/android

Kom gerne med ris og ros her i denne forumtråd.
God fornøjelse.

­

#2 - 27.12.2009 22:34

Holme
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Desværre får jeg følgende besked når jeg følger linket på denne side: http://ontv.dk/scripts/products/download/ONTV.dk.apk

File ONTV.dk.apk not found

Mvh
C. Holme
­

#3 - 27.12.2009 22:37

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Beklager. Det er jo en essentiel fejl du påpeger der
Den er nu lagt online.

Flot lancering
­

#4 - 27.12.2009 22:47

Holme
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Så gik det meget bedre
Log in gik fint, men under TV-Guide er der kun angivelse af få kanaler TV 2 Film har "FILM" ikon, og kanal 6 har icon, men f.eks Dr 1, Dr 2 og Tv 2 har ingen icon
4-5-4-2-NRK 1- Eurosport, Animal planet, national geographic, Discovery showtime cnbc og star! har ikoner,

Måske det kan skyldes at jeg har ganske dårligt signal herfra og dermed langsom overførels...

mvh
Christian
­

#5 - 27.12.2009 23:19

Lars Sørensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Jeg mangler også ikoner fra forskellige programmer.
Nu sidder jeg lige og sammenligner med OnTv på iphone, og må godt nok sige at der forskel på kvaliteten på kanalikonerne. Feks amimal planet er super utydlig, modsat på iphone.

Er VILDT glad for at have fået denne app til min Hero, og håber at der bliver rettet lidt fejl hist og her.

Godt initiativ.

Lars
­

#6 - 30.12.2009 19:41

Ændret 30.12.2009 19:48

Teletoppen
Teletoppen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej,
Her kan i følge debatten om ONTV til Android på Mobilsiden.dk:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?p=1258460#post1258460
­

#7 - 30.12.2009 19:43

Martin Eberhardt
­
Citér Besvar
Den blå tekst på en blå baggrund er en rigtig dårlig idé...
­

#8 - 30.12.2009 20:12

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej,

Lad endelig ris og ros vælte ind. Så finpudser vi

Morten
­

#9 - 03.01.2010 17:24

Rune
­
Citér Besvar
Dejligt baggrunden nu er blevet hvid.

Ikonerne er dog helt hen i vejret. De godt nok ikke kønne, hvilket er en stor skam.

Derud over mangler den en masse ikoner i min første liste (tv-guide), så det lidt svært at se hvilken kanal tingene kommer på.

Ret ikonerne og det er et rigtig lækkert app. Så kan jeg endelig stoppe med at håne min Android enhed med at bruge iphone udgaven af OnTv (http://ontv.dk/iphone/)
­

#10 - 08.01.2010 11:00

Lars Sørensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Rigtig fed app, men vil lige høre om der bliver rettet i ikonerne, så at der er ikoner for alle programmer og måske bedre kvalitet/opløsning på ikonerne???

­

#11 - 08.01.2010 11:07

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Ikonerne kommer på plads snarest. (I begyndelsen af næste uge udkommer en opdateret version af app'en)
­

#12 - 08.01.2010 11:08

Lars Sørensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Super
­

#13 - 09.01.2010 10:33

Holme
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Alletiders et rigtig fint program der virker godt og hurtigt så med nye ikoner bliver det alletiders
­

#14 - 09.01.2010 14:31

Sarah
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Fantastisk Android app. Kan dog ikke få kalenderen til at virke - hvergang jeg trykker på den fane, går programmet ned.
­

#15 - 09.01.2010 23:39

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Sarah,

Vi er opmærksomme på programmet crasher for nogle brugere i kalenderen og vi arbejder på at finde en løsning.

Morten
­

#16 - 09.01.2010 00:58

Mathias Hansen
Programmør
­
Citér Besvar
Hej Sarah,

Er du logget ind med din ONTV Pro bruger på tidspunktet hvor Kalender fanen crasher og har din kalender nogle programmer eller er den tom?

- Og desuden vil jeg gerne høre om kalendern crasher hver gang eller kun en gang imellem?

På forhånd tak
Mathias
­

#17 - 10.01.2010 18:44

Sarah
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej Mathias (og Morten)

Tak for tilbagemelding. Ja, jeg er logget ind som ONTV Pro bruger. Jeg har i ca. 20 forsøg oplevet én gang, hvor kalenderen bare var tom - resten af gange crasher programmet. Her på web'en er der dog masser programmer i min kalender. Jeg har også forsøgt via min Hero at tilføje en påmindelse - og her er der ingen problemer, det virker som det skal.

Forsøgte i øvrigt også at logge på http://ontv.dk/iphone/ - og her virker kalenderen uden problemer.

Med venlig hilsen
Sarah
­

#18 - 11.01.2010 11:45

Ændret 11.01.2010 11:45

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Version 1.1 er nu udgivet og der kan opdateres via Android Market.

I den nye version har vi fået en smule bedre logoer på. Vi har rettet lidt stabilitet. Vi har sørget for kalender nu virker for alle. Og sidst men ikke mindst har vi gjort det muligt at modtage påmindelser direkte på Android telefonen gratis. Dvs. uden om sms og email (lidt ligesom Push på iPhone).

Sidste detalje vil vi meget gerne have testet og modtage tilbagemeldinger på om det fungere for alle.
Og iøvrigt alle former for ris/ros er mere end velkomne

Morten
­

#19 - 11.01.2010 16:49

Lars Sørensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Fedt med de nye ikoner, men syntes at programmet er blevet vildt langsomt og lagger meget. Noget der kan gøres?
­

#20 - 11.01.2010 17:24

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Lars,

Kan du fortælle os, hvilken telefonmodel du bruger og hvilken version af Android, så kigger vi på det.

Morten
­

#21 - 11.01.2010 17:44

Lars Sørensen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej. Det er en HTC Hero, med Android 1.5.
­

#22 - 11.01.2010 17:46

Henrik Thorsted
­
Citér Besvar
Oplever sammen problem som Lars. Bruger også Hero med v1.5.

Cool applikation!
­

#23 - 11.01.2010 20:07

Flemming Skouboe
­
Citér Besvar
"Og sidst men ikke mindst har vi gjort det muligt at modtage påmindelser direkte på Android telefonen gratis Dvs. uden om sms og email"

Det lyder godt, men hvordan??
­

#24 - 11.01.2010 20:26

Sarah
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Ang. version 1.1

Jeg oplever de samme hastighedsproblemer, som andre har beskrevet herover. Min telefon er ligeledes Hero med Android 1.5.

Til gengæld virker min kalender nu, hvilket er helt super. Og Android påmindelserne er super initiativ.

Mvh Sarah
­

#25 - 11.01.2010 23:19

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
11. januar .2010 kl. 20.07 skrev Flemming Skouboe
"Og sidst men ikke mindst har vi gjort det muligt at modtage påmindelser direkte på Android telefonen gratis Dvs. uden om sms og email"

Det lyder godt, men hvordan??

Hej Flemming,

Som beskrevet her: >www.ontv.dk/android
kræver det ONTV Pro at oprette påmindelser i app'en.

Morten
­

#26 - 12.01.2010 09:35

Brian Jes Jakobsen
­
Citér Besvar
Rigtig fed applikation til android. Jeg oplever dog ligesom flere andre hastighedsproblemer på min HTC magic, android 1,5.
­

#27 - 12.01.2010 17:55

Stefan Søberg
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Siden jeg har opdateret til v.1.1 da køre det hele utroligt langsomt. jeg har HTC hero, med nyeste rom (android 1.5)

Den gamle version, mangelde iconer og alt det som vi kender, men den kørte upåklageligt, det gør den nye langt fra.
­

#28 - 12.01.2010 18:15

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Vi kigger på, hvad der er sket og får en ny version ud hurtigst muligt.
Husk det er en beta. Derfor vil der kunne komme forekomme fejl fordi vi udgiver nye versioner hurtigere end vi ellers ville have gjort. Derudover har ingen af vores udviklere selv en ægte Android mobil, vi tester kun i udviklingsmiljøer :|
Men vær tålmodig - der kommer snart et fix
­

#29 - 12.01.2010 19:18

Stefan Søberg
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Der er bare helt iorden, bare fedt at der bliver lavet fede Android apps. Beta er jo det som os drioder elsker.

Skrevet fra min hero..
­

#30 - 14.01.2010 22:23

Ændret 14.01.2010 22:30
Michael Christensen

­
Citér Besvar
lyder som en rigtig god app... Men, på min nye Nexus One crasher ONTV. Det skete første gang jeg ville logge ind, og efterfølgende sker det hvergang programmet åbnes.
Model: Nexus One
Android Version: 2.1
App version: 1.1
Fejlmeddelse: Sorry! The application ONTV (process dk.xion.ontv) has stopped unexpectedly. Please try again.

EDIT: Måske var jeg lidt for hurtigt ude der, nu virker det hvert fald igen
­

#31 - 15.01.2010 07:32

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Michael,

Et crash er et crash for meget.
Tak for info.

Morten
­

#32 - 15.01.2010 09:55

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej alle,

Version 1.3 er netop lanceret. Den skulle gerne løse hastighedsproblemerne.
Bliv endelig ved med at fejlmelde så vi kan fange og rette alle fejl og uhensigtsmæssigheder.

Morten
­

#33 - 15.01.2010 10:17

Sarah
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej Morten

Det ser ud til, at 1.3 løser hastighedsproblemerne. Super!

Tænkte på, om der var mulighed for at cache data, når man har indlæst programmet. Det virker som om, at data hentes hver gang man skifter faneblad. Så hver gang man vender tilbage til TV-guide-fanebladet, går der noget tid med opdatering inden data bliver vist.

Det samme er tilfældet med kalender, men jeg er klar over, at det kan være lidt sværere her, idet man jo principielt kunne have tilføjet programmer til kalenderen via web siden seneste visning på telefonen - og disse tilføjelser skulle jo helst også vises.

Mvh
Sarah
­

#34 - 15.01.2010 11:17

Ændret 15.01.2010 11:19
Stefan Søberg
ONTV Pro bruger

­
Citér Besvar
Jeg støtter op om Sarah's forslag med at cache data, det vil lige sætte sidste prik over I'et

første gang jeg startede efter at opgradere, da fik jeg også den samme fejl som Michael Christensen fik. Men ikke da jeg ville starte 2. gang. Jeg har en Hero med 1.5
­

#35 - 16.01.2010 09:53

Jan Krogsgård
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Hej - fint program I har lavet.

Jeg har oplevet et par ting:

1. Når man står på en enkelt kanals programoversigt kan den ikke finde ud af ugedagen. Lige nu står der øverst på skærmen: "Søndag d. 16/1 (i dag)". Og ugedagsfejlen går igen når du vil vælge en anden dato via menuen.

2. "Splint & Co." bliver til "Co." i programmet.

3. Inde i market applikationen kan jeg ikke opgradere, så jeg må have den nyeste version, men versionsnummeret i beskrivelsen af ontv.dk er 1.2.

Min telefon er en HTC Hero med Android 1.5.
­

#36 - 16.01.2010 22:31

Mathias Hansen
Programmør
­
Citér Besvar
Hej,

Ang. caching så er det desværre ikke muligt at cache kalenderen og påmindelser da der - som Sarah også påpeger - nemt kan opstå konflikt med hjemmesiden og andre ONTV services.

Tak for påpegning af fejlene Jan, de bliver rettet hurtigtst muligt i en opdatering til programmet.

Ang. opdatering så har du 1.1 eller 1.2 såfremt du har mulighed for at oprette påmindelser af typen "Android" på selve telefonen, forskellen på 1.1 og 1.2 er hastighedsforbederinger bla. ved scrolling i TV Guiden.

Jeg er desværre ikke helt klar over hvordan opdatering på marketplace fungerer, da (som Morten også påpegede tidligere) vi desværre ikke p.t. har nogle fysiske telefoner at teste på.

Hvis der er andre der oplever problemer med at opdatere programmet på Google Marketplace vil vi meget gerne høre fra jer.
­

#37 - 21.01.2010 19:54

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
ONTV Android 1.2.1 er lanceret.

Bug fixes:
- Når man står på en enkelt kanals programoversigt kan den ikke finde ud af ugedagen.
- "Splint & Co." bliver til "Co." i programmet.
­

#38 - 24.01.2010 11:33

Helena
Helena
Hjælper
­
Citér Besvar
Super! På min splinternye HTC Tattoo virker det helt perfekt!
Jeg vidste, der måtte være noget godt ved at have en kompliceret telefon, og nu kan jeg få mit ynglings tv-program med mig overalt
Og det virker fint på min tattoo, ingen hastighedsproblemer eller læseproblemer med den blå baggrund, derimod stor ros over den blå baggrund, det giver lidt hygge fremfor den hvide.
­

#39 - 25.01.2010 22:33

Helena
Helena
Hjælper
­
Citér Besvar
Dog synes jeg det er et problem at den skal loade programlisten gang for gang, og at den ikke huskes.
Ens personlige indstillinger kunne altså også være fedt at have, så man kunne se sine favorit kanaler og hvilket programtidspunkt, man ønskede - især når man nu kan logge ind fra mobilen. En opdateringsknap ville også være nice, så man kan opdatere programlisten.
­

#40 - 26.01.2010 19:17

Morten Trolle
Morten Trolle
Administrator
­
Citér Besvar
Hej Helena,

Hvad mener du med personlige indstillinger? Du kan da logge ind i app'en i dag og således loade favorit kanaler m.v.
Vi vil indarbejde en cache løsning i en fremtidig version for at speede app'en op.

Morten
­

#41 - 26.01.2010 20:03

Helena
Helena
Hjælper
­
Citér Besvar
Jeg kan sagtens logge ind, men den vil ikke loade mine favoritkanaler
Ret groft...
­

#42 - 30.01.2010 22:18

Christen
ONTV Pro bruger
­
Citér Besvar
Super cool app - har længe manglet en ordentlig tv app til Hero.

Kunne dog godt tænke mig, at man i TV-Guide oversigten kunne vælge at sortere efter tid - altså klokkelset - istedet for kanaler.

Har købt Pro pga. muligheden for påmindelser og kalender mm. og må sige, at det kører supergodt - lige bortset fra lidt lag og manglende cache, men det fikser i nok inden for et par uger .

Mvh, Christen.
­

#43 - 01.02.2010 06:15

Ændret 01.02.2010 06:18
Christian

­
Citér Besvar
hej ontv

jeg skal se station 2 i dag mandag Den 32/1
­

Besvar

Log ind

Du skal være logget ind for at benytte denne funktion.

Emailadresse:

Adgangskode:

Autologin*

*Autologin bør ikke benyttes på offentlige computere, da andre så vil få adgang til din profil.

Opret ny profil
Glemt din adgangskode?
Læs mere om dine muligheder med en profil

­

© 2010 XION | Sideoversigt | Annoncering | Kontakt os

Gratis hjemmeside | Foto kritik | Tilbudsguide | Billig hosting | EPG data | Medieoptimering

­